Sv: Fråga till Janne
Fegar inte alls ur orkar bara inte slösa allt för mycket energi på energidränerande diskussioner. Jag är inte ett dugg avundsjuk skulle inte om jag så fick betalt välja att åka runt ett halvår mellan Greklands öar. Räcker så bra med tre eller fyra veckor då är jag mätt. Ett halvår då skulle jag välja andra delar av världen. Skulle längta hem till höstvindar, snö, skidåkning, cykelturer, bärplockning matlagning, jobbet, barn och barnbarn.
Jag inser mycket väl att Janne inte kan lösa den globala uppvärmningen tänkte nog mer att han som är på plats skulle ha något intressant att berätta och så kom det ett inlägg om söldukar som diskuterats massor av gånger på forumet även om infallsvinklingen var ny och uppenbart intressant för flera.
Jag vet att jag har svårt för triviala diskussioner när någon viktig fråga engagerar mig antagligen ett fel hos mig och defintivt fel i detta tidevarv.
Jag tror inte att Janne är så känslig att han lider av mitt inlägg han förstår nog säkert att jag inte menar något illa.
Det område som brann var Atens sista lunga och innebär att de negativa effekterna av miljöpåverkan ökar. Det innehöll en viktig nationalpark och kommer om jag förstått det rätt inte gå att bygga upp under rådande klimatförhållanden men Grekland finns kvar och alla kommer att få sin dos av sol och ozou även om naturen lider.
Eva
|