Visa ett inlägg
Gammal 2007-07-15, 09:04
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Agia Pelagia 2007

Om ni inte vill använda giftbehållaren till kontakten har jag hört att det skall finnas en elektrisk vibrationsvariant. När jag var i Brasilien och Thailand och bodde på hotell räckte det med att sätta på luftkonditioneringen en stund före sänggåendet för att myggen skulle försvinna och naturligtvis att aldrig lämna altan eller balkongdörren öppen på kvällstid. På enklare boenden är det självklart myggnät som gäller. Finns att köpa på Infektionsklinikerna.

Myggorna i Grekland är ju inte farliga på samma sätt som i andra världsdelar men det kan vara obehagligt ändå. Några drag med MyggA över armar och lakanet är också väldigt effektivt. Myrorna som ni skriver om på er sida är svåra att hålla borta om ni förvarar livsmedel, kex eller annat öppet. Även kackisarna gillar ex papperet från godis. Att bära bort allt sånt och förvara ex kex i tätslutande burkar brukar vara effektivt. Många hotellägare sprutar sina rum rätt rejält men 100 % säkert blir det nog aldrig. Sista åren har jag inte sett några kackisar på mina boenden men jag brukar inspektera städningen noga innan jag tar ett rum.

Eva
Svara med citat