Visa ett inlägg
Gammal 2007-07-18, 08:28
JohnSs avatar
JohnS JohnS är inte uppkopplad

Reg.datum: dec 2006
Standard Re: Aghios Nikolaos

Jeg har aldri bodd i Agios Nikolaos, men har besøkt byen en del ganger når jeg har bodd i nabobyene Stoupa og Kardamili. Jeg synes Ag.Nik. er en trivelig by med en fin gresk atmosfære, men jeg ville også foretrekke en av de to byene jeg nevner i samme område hvis jeg skulle bo der en periode, særlig Kardamili har jeg falt fullstendig for. Nå er jo ikke Stoupa mer enn en liten halvtime borte, en vakker spasertur langs stranden (hvis de ikke har rasert for mye med den nye sykkelveien det var snakk om å bygge der), så det er ikke noe problem å "utnytte" begge byene.

Området er i alle fall ett av mine absolutte favorittområder i Hellas, med enorme muligheter for turer i området som passer for alle. Man kan velge spaserturen langs stranden mellom byene, en ganske lett tur så langt man vil gå langs Viros-ravinen i Kardamili, og for de virkelig spreke er det merket sti til fjellet Profitis Elias som ruver over området med sine 2405 meter.

I omegnen har man også Diros-grottene, som er en av de største attraksjonene i hele landet, etter min mening. Kalamata by er en trivelig by med bra bussforbindelser hvis man vil ha avveksling fra småbylivet. Onsdagene er det sigøynermarked som er en opplevelse i seg selv i Kalamata.

Når det blir snakk om Mani, har jeg lett for å snakke meg varm!. Det ligger et par bilder fra Ag.Nik. og ett fra Stoupa under bildegåte 384, forresten.
Svara med citat