Citat:
Ursprungligen postat av JohnS
Jeg er rimelig sikker på at ikaros og jeg snakker om det samme markedet hvertfall, selv om jeg ikke vet navnet på gaten. Vi har gått til fots utover til markedet, og går da gjennom en hovedgate med all verdens håndverkere, små verksteder og butikker hvor sikkert ingen turist har satt sin fot.. vel... nesten da...
|
Den gata du beskriver är med största sannolikhet gamla Athengatan (gatan som bussarna kör och som mynnar ut vid Αρτεμιδοσ upp till vänster ligger sedan busstationen) och då "pratar" du och jag om samma marknad. Det står skyltar från båda hållen "marknadsplats" och där har jag varit på onsdagar nu i vintras.
Jag har hört talas om ytterligare en marknad som skall finnas borta vid sjukhuset. Där det skall säljas skor,kläder, djur m m och som till största delen av försäljarna är zigenare. Den marknaden har jag inte kommit mig för att besöka ännu för den ligger lite åt "fel håll". Det är därför jag undrar mycket över om det är den ni beskriver som "zigenarmarknaden" och om den är på torsdagar.
Det kan ju också vara så att det är
två marknadsdagar

.