Ämne: P-Böter
Visa ett inlägg
Gammal 2007-07-22, 11:48
larss avatar
lars lars är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2005
Standard Sv: P-Böter

Jodå Peter det är verkligen på riktigt och jag kan tycka att det är av nöden påkallat.
Även om jag aldrig haft problem med att köra bil i Grekland kan jag klart konstatera att man inte följer de lagar som faktiskt redan finns.
Det finns väl också tillfällen då man undrar vad som finns mellan öroren på vissa förare( 2 vuxna + 2 små barn på en EU-moppe, 2 mc på bakhjulen på stora gatan utanför saluhallen i Chania, traktorer och gamla bilar helt utan ljus på mörka vägar i november månad, omkörningar i dolda kurvor etc etc. Listan kan göras lång)

Vems skulden är, ja säg det?
Polisen har ju krupit fram ur gömmerna först de senaste 2 åren och blivit rätt tuffa även när det gäller turister.
Tidigare kunde man ofta "snacka" sig ur "vissa situationer" vilket inte är lika lätt idag.
Jag är enig med JohnS, vi kan ju inte komma ned tlll Grekland med tron att vi inte skall bli bötfällda, om vi bryter mot trafikregler.

Lite hanky-panky är väl ok om bilen står still, eller hur?
Det är inte alltid så lätt med ungas privatliv, även om de utnyttjar sina fordon.
På en ensam kulle, omgiven av hus och ett par hotell, i en allför liten hanky-panky bil, kunde paret beskådas i sin akt med alla ben och armar sprattlande utan för bilens sidor.
Händelsen utspelades för ett 10-tal år sedan. Nu är ju bilarna av större modell till lycka för alla hanky-pankare
Hanky-panky är väl inte ett helt okänt fenomen i Sverige heller.

lars
Kriti sti kardia mou
Svara med citat