|
||||
|
||||
Sv: Kärleken till Amorgos!
Citat:
|
|
||||
|
||||
Prekas ticket office ser precis ut som alltid. När man går in där känner man respekt.
I år har jag ännu inte gått in där (det är först på torsdag jag har behov av en biljett till Naxos.) Dessa bilder är fotade förra året: Mannen på tavlan är den som hade alla tidtabeller i huvudet. Golvet hos Prekas. Birgitta |
|
||||
|
||||
Citat:
Fina färger i bilderna! En ny värmebölja är på ingång med start imorgon. Samos ska få uppemot 43 grader på fredag. |
|
||||
|
||||
Imorgon åker jag vidare till Naxos. Det ska bli så roligt att återse Vaggelis och hans familj på hotel Agios Prokopios och kanske även andra vänner på ön.
Så nu blir det bara en kavalkad av bilder och jag återkommer med rapporter. Nu har det kommit en hel del turister så nu är dom bägge badbåtarna igång. Hittade Malamatina på Mythos taverna. Den lilla byn Rachidi till höger. Idag var jag in på Prekas för att köpa färjebiljetter för morgondagens resa. Chefen hade en pryo hos Prekas. Snart slut för att gå mina 26 trappstegen till min studio på Pension Porto Katapola. Birgitta. |
|
|||
|
|||
Tack för rapport och alla fina bilder.
Hoppas du haft det bra trots värmen och att din hemresa går lika smidigt som utresan. När går nästa greklandsresa? Kerstin |
|
|||
|
|||
Tack, Birgitta!
Underbara bougainvillea, tänk, den är SÅ vacker överallt, framförallt i Grekland förstårs Kalo taxidi till Naxos! Catlady |
|
||||
|
||||
Tack så mycket för alla fina rapporter och bilder från Amorgos.
Ha det så bra på Naxos! / Anne |
|
||||
|
||||
För ett par dagar sen kom jag till Naxos. Som vanligt var det som en kulturkrock att komma från lilla Amorgos, där jag inte har sett en solstol eller parasoll. Här i Agios Prokopios kryllar det av turister, bilar, bussar och fyrhjulingar. Ett tåg med 16 motorcyklar körde förbi för en timme sedan nere vid beachen. Så ni förstår att det är ett hiskeles liv!
Stranden är fylld av solpressare och jag fattar inte att dom står ur i den 27 gradiga hettan. Men dom som inhandlat en bit av stranden verka hålla dom regler som regeringen har beslutat om att det ska var fria ytor tilll dom som kommer hit med egen parasoll eller badhandduk. Lite si och så är dom fasta monteringar på stranden med jätteparasoll m.m. Igår var jag på taktavernan på Vaggelis andra hotel. Alltid lika härligt att sitta där i lugn och ro. Och vilken mat! Att sitta där och se solen gå ner är bara en upplevelse! Det var allt för denna gången. Birgitta. Många parasoller här. Här finns utrymme för dom som inte vill betala 25 Euro för parasoll och två stolar (dagspris). Oxfile med grönsaker. Pommes tackade jag nej till. Väldigt gott vin. Poolen på takterassen. Solen går ner. |
|
||||
|
||||
Tack Birgitta för rapporterar från Amorgos och nu Naxos Tack också för sååå fina bilder 🙏
//maji |
|
||||
|
||||
Tack så väldigt mycket för alla rapporter och bilder.
Önskar dig en bra och smidig hemresa! / Anne |
|
||||
|
||||
Helt helt underbart Birgitta!
Tack för att du delat med dig! Kaló taxídi! /Getpinglan |
|
|||
|
|||
Tack för alla fina rapporter och bilder. Jag förstår att det inte känns bra att packa för att åka hem. Jag har också den känslan. Men du får ha en god tur hem. Snart är det väl dags för nästa resa. Vi är många som ser fram emot fler rapporter.
Marilene |
|
|||
|
|||
Stort tack, Birgitta, för att vi fått "följa med " dig på resan!!
Alltid så roligt att läsa och se dina fina bilder! Kalo taxidi hem till Umeå..... Catlady |
|
||||
|
||||
Imorgon bitti startar min resa hemåt. Då blir det Naxos-Aten-Arlanda-Umeå ej genomgående bokning. Så jag är hemma i Umeå vid 23-tiden. Längtar efter att få äta midsommarmat men även svensk husmanskost. Nästa resa blir av i september så nu ska jag njuta av den svenska sommaren. Och vart går nästa resa? Naturligtvis till Amorgos men även till Sifnos. Tack så mycket att ni följt med! Birgitta |
|
|||
|
|||
Om igen, Birgitta, Kalo taxidi!!
Hoppas hela din långa resa flyter utan mankemang Vet du, jag beundrar dig! Du är en av väldigt få som inte ser "problem" utan möjligheter! Måste erkänna att även jag själv fastnar i "problemen" och lätt "bygger berg av mullvadshögar" i stället för att som förr tänka 'det ordnar sig, när vi är på plats'....... Ha en ljuvlig svensk sommar med allt vad därtill hör..... surströmming kanske.... Catlady |
|
||||
|
||||
Tack snälla Birgitta och välkommen hem!
Här är nästan, men bara nästan, lika varmt som i Grekland. |
|
|