Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Saroniska öarna > Egina

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal idag, 19:58
karinafps avatar
karinafp karinafp är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Handen
Inlägg: 3 207
Standard Sv: Fråga: Era partners

1. Ja, Fred är lika förtjust i Grekland som jag. Som barn var han så pass intresserad att han ritade av Greklands karta med alla öarna. Han är den första människa jag träffat som inte har låtit förvånad första gången jag nämnt Karpathos eftersom han redan visste inte bara att det fanns utan även var det ligger. Han är dessutom klassiker, läste latin och klassisk grekiska på universitetet i Montreal.

2. Nej. Det var jag som introducerade honom. Kanske ganska givet eftersom det inte går några charterresor från Kanada.

3. Ja, absolut. David åker gärna med till Karpathos, men inte alltför länge. Sist han var nere med oss i tre veckor var han nöjd efter två, och tyckte det var skönt att få åka hem. (Han har Aspergers, så det kan bli litet väl många intryck för honom ibland.) Erika har varit på fler öar än jag: hon gick en månads bartenderutbildning på Kos som 18-åring, och har rest ner med kompisar och den egna familjen till andra ställen, men hon kommer alltid tillbaka till Karpathos. Det är "hemma" för oss.

Karin
som - tro det eller ej - redan längtar tillbaka
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:16.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT