Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa till Grekland

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2024-07-03, 23:25
Kajjas avatar
Kajja Kajja är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2015
Ort: Jönköping
Inlägg: 3 811
Standard Att välja!

Följande telefonsamtal..eller säger man mobilsamtal numera?..utspelade sig idag från anhörig till mannen: "Ni som kan Kreta..jag har kollat på hotell och hittat ett häftigt plejs..Ällafoniss..har ni bott där?
-Äh..nääe! Herregud..där bor man ju inte..det är mer som ett ställe man åker till över da'n..en utflykt! "Asså..?! Men Platanias då..kan du tipsa om nåt bra hotell där då?"
-Ehuum..det finns ju typ 1347 hotell där och mängder av turistfällor vad gäller restauranger. Inte så många genuina tavernor o så.
" Men jag åker inte dit för att äta!"
Suck..där å då inser man att man inte är till nån större hjälp. Case cloused!
/ Kajja
Svara med citat
  #2  
Gammal 2024-07-04, 06:58
yanniss avatar
yannis yannis är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 4 792
Standard Sv: Att välja!

Replik; det känns igen!

Birgitta
Svara med citat
  #3  
Gammal 2024-07-04, 08:36
Netwolfs avatar
Netwolf Netwolf är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 11 783
Standard Sv: Att välja!

Typ. Häromdan var det en som frågade var i Grekland vi var sist. Jag svarade inte Alonissos utan Skiathos, varvid svaret "njaa, det har jag nog kanske hört om. är det nära Rhodos?" Ridå! Ingen idé att diskutera ens...
Svara med citat
  #4  
Gammal 2024-07-04, 11:08
Hasse Hasse är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 2 006
Standard Sv: Att välja!

Citat:
Ursprungligen postat av Kajja Visa inlägg
-Äh..nääe! Herregud..där bor man ju inte..det är mer som ett ställe man åker till över da'n..en utflykt! "Asså..?! Men Platanias då..kan du tipsa om nåt bra hotell där då?"
-Ehuum..det finns ju typ 1347 hotell där och mängder av turistfällor vad gäller restauranger. Inte så många genuina tavernor o så.
" Men jag åker inte dit för att äta!"

Exemplet Platanias är ju tydligt. Men om det är en sån plats dom ville ha, låt dom åka dit och låt dom bli besvikna (eller inte?). Det där området har ju vuxit ut till ett riktigt ghetto, fruktansvärt. 2005 var jag där, helt ok men då var jag i den äldre delen, bort från havet. Åkte sen förbi några år senare i en buss till flygplatsen och så enorma glasentréer, nybyggda anläggningar och till och med vakter utanför en del av dem, hu !!

"Men jag åker inte dit för att äta" - nej, men för vadå? Supa?

Jag personligen har inte råkat ut för någon jag har behövt ge råd till, ännu. Jag vet hur jag skulle hantera det.


/ Hasse
Svara med citat
  #5  
Gammal 2024-07-04, 11:15
Hasse Hasse är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 2 006
Standard Sv: Att välja!

Jag gav mig in i en diskussion i ett av alla grek/rese-forum på FB här om dagen. Det var nån erfaren Santorini-person som bl.a publicerade en översiktsbild över Perissa inkl. området runt om. Detta jämfört med den "galna sidan", "vackra sidan", det är väl Oia m.fl, kollossalt vackert i och för sig men........jag återvänder ALDRIG till Santorini mer, har fått nog trots allt det vackra.

Hur som helst, jag yttrade mig om Perissa osv. och skrev bl.a att "jag har inte varit där men den sidan, bl.a Perissa SKULLE jag kunna åka till", men jag har lagt Santorini på hyllan som sagt. Fick en sur kommentar från en person HUR TUSAN jag kunde uttala mig om en plats jag aldrig varit på (Perissa), det borde jag ju INTE ha gjort mm. mm. Dagen efter var personens inlägg bortplockat (flera stycken) och profilen inte längre medlem i det forumet. Tydligen trampar man folk på tårna och moderatorerna/administratörerna är ibland snabba och hindrar trådar från att spåra ur.

Huruvida jag uttalar mig om platser jag inte varit på är upp till mig, pekpinnar hatar jag. Perissa SER trevligt ut på bild, är också övertygad att det ÄR en bra plats med tanke på övriga galenskaper på ön. Ibland kan man se på en plats att den i alla fall kan vara potentiellt trevlig och de som så att säga försvarade mig hade flera bra platser på Santorini där man kommer bort från hysterin.


/ Hasse
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 13:07.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT