Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna > Folegandros

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2024-06-30, 12:13
Netwolfs avatar
Netwolf Netwolf är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 11 771
Standard 5 skadade vid kajkrasch

BREAKING!



Det rapporteras om att en färja krockat m kajen på Folegandros i hård vind. Fem personer uppges skadade
Svara med citat
  #2  
Gammal 2024-06-30, 18:38
majis avatar
maji maji är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2007
Ort: Göteborg
Inlägg: 1 901
Standard Sv: 5 skadade vid kajkrasch

Usch vad hemskt 😣 Det är många gånger vi stått nere i hamnen och sett bl.a denna båten lägga till i blåsigt väder Snabbfärjorna ställs ju in när det är för blåsigt men dom här gamla ”stånkerna” går i nästan alla väder
Att man inte kan ta hand om skadade människor är ju självklart en katastrof
Vi har själva upplevt när en vän till oss förlorade sin mamma som var på besök hos sin son på Folegandros då hon insjuknade och inte kunde få den hjälp som krävdes
Själv upplevde jag för några år sedan hur man inte kunde ta de ”enkla” blodprover som jag då behövde ta en gång i månaden på grund av min reumatism. Utrustningen som behövdes för detta åkte mellan öarna och det var på en bestämd dag då jag kunde gå till läkarstationen och få ta dessa prover. Sedan fick jag gå med svaren på proverna till kommunhuset och faxa svaren till Sahlgrenska Är man som jag då var van vid att bara åka till Sahlgrenska och lämna blodprover så förstod jag att det var inte lätt för invånarna på Folegandros när man blev sjuk och det gäller ju alla mindre öar
Vi får hoppas att de skadade inte har några allvarliga skador och att dom ändå ganska snart blir omhändertagna
// maji
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 10:28.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT