|
||||
|
||||
Gammalt yrke – nya tider
Brukar ni passa på att handla sådant som finns på bilden när ni är i Grekland? |
|
||||
|
||||
Sv: Gammalt yrke – nya tider
Jo jag köpte ett par sandaler på Kreta.
Gumman som sålde dem sa att de bara blir skönare och snyggare med åren. Det blev dom...precis som jag / Kajja |
|
||||
|
||||
Jag har köpt ett par handgjorda sandaler i Nafplio. Tycker väldigt mycket om dem.
/ Anne |
|
||||
|
||||
En gg för mkt länge sedan köpte jag ett par jesussandaler på Naxos. Jag gick ut i vattnet och när de torkade, så formade de sig efter mina fötter. Dom var helt underbara att gå i och jag använde dem tills de var totalt utslitna.
Efter det har jag inte hittat några liknade, trots idogt letande, men vem vet. Btw. Tänk dig när innehavaren tar en liten lur och sparkar av sig sig tofflorna. Hur hittar han rätt par sen, när jan vaknar? /Netwolf |
|
|||
|
|||
Jag köpte vid en resa till Limassol på 1972 ett par läderstövlar efter ordentlig utprovning. Fantastiskt hantverk! Men de kändes alltför trånga med de sockar som behövs i Sverige och fick vila, trots att de är väldigt snygga. Senast de kom dock till användning, var när jag på min sista arbetsdag klädde ut mig till en grek! Det var 2000.
/ Jannis |
|
|