|
|||
|
|||
Älskade Karpathos.....
Hej, Kalimerianer!
Skickar en hälsning från, i vårt tycke, en av Greklands härligaste öar. Stortrivs, som vanligt, allt är sig likt dvs mysigt värre !!! Tar det lugnt och njuter i fulla drag För er som gillar "Mike's" kan jag rapportera att han och frugan är "still going strong" med samma personal (som för 2 år sedan) och samma förträffliga mat. Catlady, I solen och värmen (äntligen) |
|
||||
|
||||
Sv: Älskade Karpathos.....
Det lyder fantastisk Jeg kommer ned på torsdag En uge i Lefkos og en uge i Pigadia.
Fortsat god ferie og nyd sol, varme og god mad Du har fortjent det |
|
|||
|
|||
Karpathos är verkligen en fantastisk ö, grattis och ha det riktigt bra. Vi åker nästa lördag till Samos och vidare till Ikaria. Ska bli spännande att upptäcka en ny ö.
Hur är det med värmen? Inte för varmt hoppas jag. Kerstin, som snart ska plocka fram resväskor och börja packa så smått. |
|
||||
|
||||
Tack för hälsning från underbara Karpathos!
Har så många härliga minnen från resorna dit. Fint att höra att ni har det gott där! Gissar att värmen som vanligt kan pressa rejält, men ni är ju på vindarnas ö så det svalkar väl lite. Vad gäller "Mikes" så var det ett av våra favoritställen. Men det var när Minas och Manolis drev det. Den som nu driver det och hans fru har tillkommit sedan Minas gick bort och Manolis lämnat och efter att vi senast var på Karpathos. Men härligt om det fortfarande är bra. Masse |
|
||||
|
||||
Njut av ditt paradis! Alla har vi våra favoriter. Det är nåt som avgör varför och det är väldigt personligt. Du har ditt..vi har vårat.
/ Kajja |
|
||||
|
||||
Citat:
Ha det så müsigt med katterna, solen & härliga Karpathos! ☀️🐈🐈*🐈🐈*☀️ /Getpinglan |
|
||||
|
||||
Härligt Catlady! Ha det så skönt!
/ Anne |
|
||||
|
||||
Åh, så härligt det låter. Njut för fulla muggar
|
|
||||
|
||||
Ha det så härligt på fina Karpathos 🤗
//maji |
|
||||
|
||||
Låter alldeles fantastiskt!
Njut för oss alla andra! |
|
|||
|
|||
Tack för alla svar! Kul med respons
Vi tar det lugnt och njuter så gott det går...... har tyvärr "åkt på" en rejäl förkylning Har dessutom, tyvärr igen, fått ett nytt hotel att avsky! Heter "Arcus" och ligger på hamnpromenaden vid "Sofia's Place". Det bryter totalt mot övrig arkitektur på ön! Fy sjutton, slå upp det på nätet får ni se! Snacka om "hermelin bland katterna" ( och som alla vet gillar jag katterna ) Konstantinos Palace fanns ju redan förut men det ligger åtminstone utanför byn vid beachen, så man slipper se det hela tiden Catlady, med några dagar kvar på ljuvliga Karpathos....... |
|
|||
|
|||
Aj, aj, förkylning i värmen är inte att leka med. Hoppas ni kan njuta av de sista dagarna ändå.
Kerstin |
|
||||
|
||||
Hittade "Arcus Luxyry Suites", och ja, inte ser den vacker ut utifrån. Tycks vara som namnet säger ett lyxigare boende. Kostar över 200 € natten, men det var stort och modernt. Finns folk som vill ha sånt och inget fel med det, men arkitekturen kunde nog vara sån att den funkar i miljön.
Var bor ni, Catlady? Är ni nöjda med ert eget boende? Hoppas det. Tråkigt med förkylningen, hoppas du kan njuta ändå. / Anne bye |
|
|||
|
|||
Vi använder vanligt medelklass hotell, "grekisk stil"
Så centralt som möjligt eftersom maken numer har problem både med balans och gång. Här på Karpathos brukar vi bo på Atlantis hos "våra" gubbar George och Yannis. Fullt adekvat för oss, finns tom möjlighet till ett snabbdopp i havet alldeles intill om man inte är alltför "tyken". Finns också en liten pool. Det där Arcus bryter så totalt mot stadsbilden, de har renoverat ett gammalt hus i grekisk stil och helt enkelt gett det en ny fasad. Litet eftertanke skulle inte ha skadat där! Catlady, hostig och snorig med så glad att vara här |
|
||||
|
||||
Citat:
Fult och dyrt är det och jag tvivlar på att det kommer att bära sig. För de pengarna vill man nog hellre bo strandnära med möjlighet att parkera hyrbilen. Karin |
|
|||
|
|||
Tack för bakgrunden, Karin!
Nu minns jag faktiskt att huset var rätt "ruffigt" innan byggnadsställningarna kom upp. Och, förlåt mig, men önskar verkligen inte ägarna till Arcus framgång. Tyvärr är dock skadan redan skedd. När sånt här händer brukar det sprida sig som en smitta..... Catlady 🐈 |
|
|