Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Om Grekland > Mat & Dryck

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2024-06-26, 18:47
Getpinglans avatar
Getpinglan Getpinglan är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2013
Ort: Stockholm
Inlägg: 464
Standard Sunda vätskor

Man behöver verkligen svalka sig i Sverige just nu också. Tycker ingenting går upp mot kall retsina. (En del föredrar ju öl, men den skaran tillhör inte jag) Om 8 arbetsdagar har jag lyckligen bunkrat 12 st 500 ml flaskor Malamatina. Bara man köper så många får man beställa hem. Nu får tiden gå snabbt tack. Men det är klart, bubbelvatten funkar ju bra, och lite extra vätskeersättning om man måste anstränga sig.

För samma pris, 792 ca, kan man också få tre liter Olivolja från Happy Olive... check, beställt, tredje dunken inom loppet av ett år.

Happy happy snart...
/Getpinglan
🐐🔔
Svara med citat
  #2  
Gammal 2024-06-28, 06:28
Alalas avatar
Alala Alala är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2008
Ort: Finland
Inlägg: 5 999
Standard Sv: Sunda vätskor

Håller med om att retsina är gott i värmen. Att sitta i skuggan med lite retsina det kallar jag avkoppling. Har just gästat resevännerna som var med oss på resan till Evia i slutet av maj. Och där hos dem drack vi en flaska Malamatina som de hade köpt i Karystos. Vi drack hela flaskan och det var inte en sån där liten flaska, utan 2 liter.

Getpinglan, så roligt att du har beställt Happy Olive igen, den oljan vill man inte vara utan.

/ Anne
Svara med citat
  #3  
Gammal 2024-06-28, 19:38
Getpinglans avatar
Getpinglan Getpinglan är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2013
Ort: Stockholm
Inlägg: 464
Standard Sv: Sunda vätskor

Citat:
Ursprungligen postat av Alala Visa inlägg
Håller med om att retsina är gott i värmen. Att sitta i skuggan med lite retsina det kallar jag avkoppling. Har just gästat resevännerna som var med oss på resan till Evia i slutet av maj. Och där hos dem drack vi en flaska Malamatina som de hade köpt i Karystos. Vi drack hela flaskan och det var inte en sån där liten flaska, utan 2 liter.

Getpinglan, så roligt att du har beställt Happy Olive igen, den oljan vill man inte vara utan.

/ Anne
Härligt härligt Anne, en 2 litersflaska Malamatina är inte dumt i många goda greklandsvänners lag! Vilken bjässe! . Ja, jag får vara försiktig när leveransen av dussinet retsinaflaskor kommer. Man måste ju ha liiiite självdisciplin.... även om det är semester.

Happy Olive levererar såååå fin olivolja, inget annat duger, de andra oljorna bokstavligen bleknar i jämförelse!

/Getpinglan
🐐🔔
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:41.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT