Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Ordet är fritt > Om Forumet

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal igår, 11:56
Netwolfs avatar
Netwolf Netwolf är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 11 806
Standard Forummedlemsskap

Jag vet ju att det inte går att ansluta nya medlemmar till forumet numera och det är synd och skam. Jag vet att Janne kämpat och kämpar, för att forumet ska hållas igång, vilket flera av oss är själaglada för. Tack Janne & Camilla.

Jag är som sagt väldigt glad att vara medlem i denna exklusiva gemenskap, men vår medelålder är dessvärre väldigt hög. Det är ju rena "pensionärsvarningen" på medlemmarna.

Jag tror att vi fått nytt friskt blod och det hade varit möjligt att bli medlem igen. Kollade nu och det är väldigt många aktiva gäster.



Om det är så att det är en ekonomisk fråga, så är jag villig att lägga ett bidrag. Eller varför inte skapa "Kalimera Plus" eller nåt, där man mot en månatlig avgift kan t ex köra reklamfritt. Jag hade kopplat på mig direkt.

Vad tror du, Janne? Är ngt sådant genomförbart?

/Netwolf
Svara med citat
  #2  
Gammal igår, 22:24
Masses avatar
Masse Masse är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Ort: Kristianstad
Inlägg: 5 362
Standard Sv: Forummedlemsskap

Bra spaning Wolfen! Det höga antalet gäster indikerar ju att det finns en stor potential av intresserade som gärna skulle bli medlemmar om det bara vore möjligt.

Jag tillhör dem som i många år saknat inflödet av nya medlemmar vilket kan föryngra medlemsskaran, säkra fortlevnaden och också vitalisera och förnya dialogen här på forumet.

Visst, förvisso skulle det åter öka inflödet av de "vanliga" och för en del gamla veteraner kanske "uttjatade" frågor inför första resan till Grekland. Men det tycker jag väger lätt mot att få vitalisering i forumet. Och kanske är inte heller nybörjarfrågorna idag riktigt desamma som när vi började resa.

Men om jag förstått det rätt så är anledningen till stoppet för nya medlemmar att man därigenom ville förhindra att illvilliga hackers saboterar vårt forum.

"Sällan har så många greklandsvänner haft så få ondsinta att tacka för så mycket tråkigt!" Men .....

..... det har nu gått ganska många år sedan dess. Tekniken har gått framåt. Kanske finns det numera effektiva medel för att förhindra/begränsa skador från dessa ski...övlar. Instämmer med Wolfen i funderingarna till dig Janne!
Finns det kanske numera tekniker att öka säkerheten i forumet som skulle göra det möjligt att åter välkomna nya medlemmar? Säkert en kostnadfråga. Men, instämmer också med att det kanske kan finansieras med en rimlig medlemsavgift för både gamla och nya medlemmar.

Masse
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:25.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT