|
||||
|
||||
Kor i Grekland
Det här är en gammal bild från en av de få stränderna på Nisyros. Då, i slutet av 1990-talet, fanns det många kor på Nisyros. Så många som på bilden har jag aldrig sett i Grekland, vare sig förr eller senare. Om jag anstränger hjärnan lite minns jag att jag har sett kor på Schinoussa och på Folegandros, och på några andra öar också. Men inte så här många.
Det kanske finns massor med kor på fastlandet, men inte heller det kan jag minnas att jag har sett. Så var finns alla kor i Grekland? Var kommer allt nötkött, mjölk och grädde från? Importeras det från andra länder? Någon som vet? |
|
||||
|
||||
Sv: Kor i Grekland
På Schinoussa finns också ett antal Gnuer också. Det var kanske dom du såg, Janne?
Vi bodde på ön år 2017 på Meltemi, där i hade dom djuren utanför vår altan. Birgitta |
|
||||
|
||||
Jag är osäker på om jag sett kor i Grekland, men jag har sett skyltar vid vägen, så det måste ju finnas. I Sverige ser man däremot ofta ko vid 19...
|
|
||||
|
||||
Ha ha ha! Wolfen, du är en mästare att locka till "smittsamma" skratt.
Risk att vi får börja med munskydd igen om du håller på så här! Masse |
|
||||
|
||||
Jag har mött en kossa på Nisyros i byn Emborio. Plötsligt dök den upp ovanför mig, stod på någon hög platå och glodde ner på mig. Blev först lite rädd, men lyckades föreviga den fina bruna kossan.
|
|
||||
|
||||
På spaning efter den ko som flytt. |
|
|