|
||||
|
||||
Packa pappas kappsäck
Det är när jag väntar på att John Blund ska dyka upp som jag plötsligt hör mig själv säga: packa-pappas-kappsäck, en ramsa från barndomen. Jag säger den igen nu något snabbare: packa pappas kappsäck. Sen skenar tungan, orden tappar balansen och snubblar …packa pappas kappsäck, packa packas kappsäck, pappa kappas packsäck, kacka pappas kappsäck, packa Peckas kappsäck …
Jag tänker: hur svårt kan det vara? Varför kom jag tänka på den … kanske för att det är dags att börja packa, nu när det bara är 6 dagar kvar. Sen blir det Rhodos Kastellorizo och Tilos där vi stannar tills …plötsligt hör jag mig själv vissla 🎶 vem vet inte du …vem vet inte jag…vi vet ingenting alls… vi vet inget idag…🎶 |
|
||||
|
||||
Sv: Packa pappas kappsäck
Rhodos Kastellorizo och Tilos 3 underbara öar! Ha det så härligt på alla 3 som ju är ganska så olika men likväl såå fina
//maj |
|
||||
|
||||
Låter ju jättehärligt!
Trevlig resa! Masse |
|
||||
|
||||
Dags att börja packa, Sjöborren! Men vad är det ni inte vet? När ni skall tillbaka hem?
/ Anne |
|
||||
|
||||
Alala! Alldeles rätt. Tid för hemresa står än så länge skrivet i ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️ Gissningsvis i mitten eller i slutet av oktober
|
|
||||
|
||||
Det får vi se sen. Ha det så fint!
/ Anne |
|
||||
|
||||
Ha en underbar resa, och klappa Omonia från mig!
|
|
||||
|
||||
Tack Janne! Lovar att klappa Omonia från dig. Kan höra Maria - när kommer Janne. Hur många gånger har jag inte hört de orden. Nu får du/ni snart resa dit.
Senast redigerad av sjöborren den 2024-09-05 klockan 07:29. |
|
|