Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Dodekaneserna > Kos

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2025-04-13, 11:35
Zappas avatar
Zappa Zappa är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2008
Standard Frukost

Hej kära vänner!

Det skrivs inte mycket om Kos på forumet, så kanske är jag den som senast var där 2019. Men så illa kan det väl ändå inte vara?
Vi har iallafall bokat Leros/Kos 11 dgr i månadsskiftet aug/sep.

Vi brukar normalt självhushålla frukosten i lägenheten, men det är ju lite lyxigt med frukostbuffé ibland, när den är bra.
Har nu hittat ett trevligt boende som tyvärr inte erbjuder det som alternativ, så undrar helt enkelt om någon känner till något café eller liknande som har ett bra frukostalternativ? Helst i de centrala/norra delarna av stan.

Kanske finns det hotell som tar emot utomstående gäster, på samma sätt som i Sverige?

Hilsen
/Sven
Svara med citat
Gammal 2025-04-13, 14:16
yanniss avatar
yannis yannis är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Frukost

Vi var till Kos några gånger i början av 2000-talet och trivdes där. Lite konstigt att vi inte åkt tillbaka bara. Men vi hittade väl andra öar i den grekiska arkipelagen och blev tvungen att prioritera.

Vi har bott på två hotel, Galaxy och Koala. Väldigt bra ställen med bra priser. Bägge har frukostservering och bar. På bägge ställena såg vi turister som kom från andra hotel, en del för att dom inte hade frukostservering, en del för att dessa båda hotell hade en bra frukost (som passade nordbor).

Som jag ser finns bägge hotellen kvar. Det är gångavstånd att gå till småbyar runt Kos stad, där man kan få härliga grekiska middagar, typ "titta i grytan". Inte heller långt till segelbåtshamnen i norr. Tavernan där hade underbar mat. Överhuvud taget var det bra mat på dom flesta ställen. Många turister hyr cykel, perfekt kommunikationsmedel på ön!

Birgitta.
Svara med citat
Gammal 2025-04-13, 15:17
C@nnys avatar
C@nny C@nny är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2008

Hej Sven,

Kul att du ska resa till Kos! Jag var tvungen att dubbelkolla när jag var där senast, och det var i juli 2015. Konstrasten från 90-talet gällande "utelivet" var markant .

Jag har tyvärr inga tips om frukostställen, men det brukar ge sig när man är på plats!

//Conny
Svara med citat
Gammal 2025-04-14, 13:34
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin

Reg.datum: nov 2004

Vi brukar bo på Hotel Afendoulis som ligger på Evripidougatan. Deras frukostar har alltid varit helt fantastiska med mycket hemlagat, bland annat världens godaste marmelad.
Svara med citat
Gammal 2025-04-15, 22:39
IRSAs avatar
IRSA IRSA är inte uppkopplad

Hej på er, nu var det jättelänge sedan jag var inne o skrev nått här.
Jag var faktiskt över till Kos i tre nätter i början av oktober förra året. Skulle som vanligt åka till Rhodos 29 september, för två veckor helt själv. Men kände att jag ville göra nått annorlunda när jag var där. Har ju varit på dagsturer till Symi och Chalki tidigare, så nu letade jag något nytt
Det blev Kos stad, hittade efter rekommendationer "Hotel Astron" Ligger mitt på hamnpromenaden, superläge med andra ord. Ett äldre hotell med frukost som ingick. Kanske inte så stort o bra frukostutbud, men mätt kunde man bli.
Såg att det kom folk "utifrån" och tog frukost, men vet ju inte om dom bodde på hotellet men hade vart ute på morgon promenad

Irene
Svara med citat
Gammal 2025-04-16, 06:59
Zappas avatar
Zappa Zappa är inte uppkopplad

Citat:
Ursprungligen postat av IRSA Visa inlägg
"Hotel Astron" Ligger mitt på hamnpromenaden, superläge med andra ord. Ett äldre hotell med frukost som ingick. Kanske inte så stort o bra frukostutbud, men mätt kunde man bli.
Såg att det kom folk "utifrån" och tog frukost, men vet ju inte om dom bodde på hotellet men hade vart ute på morgon promenad

Irene
Tack för förslag!
Vi kollade också det hotellet. Fantastiskt läge, men ser lite slitet ut?
Sedan tittade vi på Jackson, strax nordost om Astron. Har en fantastisk utsikt, men verkar inte ens ha vattenkokare på rummen, vilket är lite synd.
Försökte komma i kontakt med dem, men inget svar.
Så, det blev istället Astron Suites & Apartments (precis innanför Jackson). Vet inte om det är två enheter av samma ägare, kanske?
Där erbjuds frukost som tillägg, så allt fixat.

/Z
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:18.