Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Dodekaneserna > Karpathos

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal igår, 19:50
karinafps avatar
karinafp karinafp är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Hoppsan!

Fick för mig att kolla efter sista minuten till Karpathos i september men det fanns i n g e n t i n g. Det går ju bara ett plan i veckan numera ... suck ...

Så då tittade jag på nästa sommar och upptäckte att det var i princip fullbokat redan nu! Fyra platser kvar på planet! Så då bokade jag två av dem i ren panik. Fyra veckor i juni-juli. Berättade för sonen, som raskt bokade en av de stolar som var kvar. Sen slängde jag iväg ett mail till Regina med tider och önskemål. Förväntar mig inget svar förrän i början av nästa år, men det skadar ju aldrig att vara tidig ...

Nu är det bara att hoppas att det inte händer något oförutsett som kräver ett större ingrepp i Greklandskontot, samt att vi får hålla oss friska så vi orkar. Just nu har vi drabbats av mykoplasma hela familjen, så vi hostar och skräller och käkar antibiotika. Men vi har i alla fall något att se fram emot!

Karin
som redan har börjat detaljplanera ...
Svara med citat
Gammal idag, 09:52
yanniss avatar
yannis yannis är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Hoppsan!

Det hör till höjdpunkterna att planera en resa! Och i ditt falla har du många möjligheter att planera, planera om etc.etc.
Även så gör jag, för man, som du, hittar bra och billiga flyg när man bokar långt i förväg. Men det finns ett aber, som jag har mycket erfarenhet av; flygbolagen ändrar i sin turlista! På SAS är det legio och ofta till nackdel. På Aegean händer det inte ofta, det brukar bara vara 5 minuter hit eller dit. Men en gång blev det över 24 timmars förskjutning! Då är det ren tur att man inte bokat anslutningsflyg.

Birgitta
Svara med citat
Gammal idag, 10:17
pelagia pelagia är inte uppkopplad

Reg.datum: dec 2009
Standard Sv: Hoppsan!

Du skulle bodd i nærheten av Gardermoen her i Norge, der er det plasser ser det ut til. Men for en pris!
Det er jo som regel ledige rom på Regina. Men et år i august som vi hadde kjøpt billige flybilletter i siste liten, var det kun et ledig rom som rom som Apollo hadde booket. Det var ikke mulig å finne noe til oss. Så da ringte vi Apollo og fikk kjøpte deres rom til en dyr pris. Så alt i alt ble ikke turen billig.
Men nå når du er så tidlig ute går dette sikkert veldig bra.
Vi har også tenkt oss til Karpathos neste år, men det blir nok i september.
Og for første gang på flere år tror jeg ikke det blir Regina. Siste gangen var det umulig å sove uten ørepropper pga trafikkstøy og de hadde en vaskedame som IKKE vasket. Da vi klaget til Popi og søsteren ble damen sur på oss og hilste ikke resten av oppholdet.
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:46.