![]() |
|
|
||||
|
||||
|
Siiter inne idag och lyssnar på stormen som ryter utanför, så att fönsterrutorna skallrar. Rapport om 40 m/s ute vid Hållö fyr!
![]() Maktlös ser jag takpappen på friggeboden skalas av och frun har gett mig utegångsförbud... ![]() Men vi har det varmt och skönt. Igår blev det långstekt grekisk lammstek, med citronpotatis, tzatziki och dolmades. Rent ljuvligt gott! Och i kväll tar vi resten av lammköttet och gör en grekisk bolognese. Det ska bli gott det med. Om vi nu får behålla strömmen, vill säga... ![]() /Netwolf - inblåst |
|
|
||||
|
||||
|
Hur gick det med strömmen? Bidde det nån grekisk bolognese av lammköttet?
Blev lite nyfiken på receptet😋 Har du lust att dela med dig av det? Behöver inte vara allt, bara ingredienserna. Isåfall säger jag en fårtacka🐑 i förskott ![]() / Kajja
|
|
|
||||
|
||||
|
Jotack, vi fick behålla strömmen och det blev en grek-bolognese. Det blev jättegott. Ingridienserna var det ja. Nu är det min bättre hälft som är kreatör vid spisen. Men, lök o vitlkök frästes och därefter kokades det in i en tomatsås. Hon tar nog tillvara på det mesta, som fänkål och kryddor á la medelhav. Det är nog en del spiskummin och 7 kryddor med där. Köttet finfördelades och vändes ner, där det fick puttra ett bra tag.
Vi hade dessutom en bit kretensisk hårdost som vi rev över. ![]() /Netwolf |
|
|
||||
|
||||
|
Låter gott det där. Tur att ni fick behålla strömmen. Men stormen Dave drabbade oss i Vimmerby värre än väntat. Rutor I växthuset blåst ur; finns kvar och går att sätta dit igen. Carporten släppt från betongklumparna och är snedvriden. Går också att fixa enligt gubben. Båten som låg på båtvagn har blåst av och låg upp och ner en bit ifrån. Det blåser fortfarande ganska friskt så idag blir nog inget åtgärdat. Men inget strömavbrott och solen skiner och vi mår bra. Så man får inte klaga. Vi har ju inget krig här i alla fall.
Kerstin som är glad att jag inte hunnit flytta ut nåt i växthuset |
|
|
||||
|
||||
|
Snålvattnet rinner när jag läser! Det låter ju gott så en kan skräna!
Masse som alltid längtar efter grekisk mat men sällan får det att smaka lika bra här hemma som i Grekland |
![]() |
|
|