![]() |
|
|||
|
|||
![]()
ska åka till plataniasi mitten av maj, vi är 4 vuxna som ska fördriva tiden....
har varit på Kreta tidigare men då i lilla byn Kalives- jättemysigt! Är det någon som har något roligt tips just för platanias då tänker jag på sevärdheter, mysiga restauranger, platser mm mm Brukar ni hyra bil/moppe åka runt - vart i såfall. |
|
||||
|
||||
![]()
...Restaurang Vigli, högt upp i Platanias,....fantastisk utsikt !!!
![]() Trevligl resa / Astrid |
|
|||
|
|||
![]()
Heja småland. bra restunger i Platanias finns det gott om. 2 tips är Drosia och Symposium.Gillar ni stränder så besök Falasarna som ligger 40 minuter bort där finns en kanon resturang som heter Tokyma som jag alltid besöker när jag är på kreta.Annars är det väl Chania och Paleochora som drar när jag är där och vill göra lite utflykter omkring.Jag ska också ner imaj så nu är man sugen
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Tack för tips!
Falassarna åt vilket håll åker man då från Platanias sett då? Hur tar ni er dit? Är det i nätheten av Elafonisso stranden? Där var vi för övrigt inte förra gången vi var på Kreta där ska ju också vara fint. Är det någon som har varit längre norrut i Kissamos? ska vara en mysig hamn mm där? JA NU LÄNGTAR VI VERKLIGEN EFTER SOL OCH VÄRME! ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Malin |
|
|||
|
|||
![]()
Hej,
åk gärna till Maleme och ner till stranden, sväng vänster och efter 200m finns Tavernan Kyma, ett trevlig familje ägt ställe. Åk gärna även en sväng (dagtid) från Kolymbari till Afrata (utsikt) och sedan vidare till Kissamos och Kastelli. Nico |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|