![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Hej!
Vi har bokat 4 nätter i Prag i mitten av juli -08 över vår bröllopsdag. Undrar om någon har några bra tips om staden. Några absoluta måsten? Restauranger? Vi kommer att bo mitt i centrum vid Vaclavplatsen. Hälsningar Stinab ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Prag är SÅ fint! Vi har varit där flera gånger, men bara på hösten. Hela staden är som ett museum med sina vackra gamla hus fulla av målningar och statyer. Så lyft blickarna uppåt när ni är ute och går, för går gör man mycket.
Spårvagn och tunnelbana fungerar bra och är billigt. Ni ska naturligtvis se alla klassiska sevärdheter, ta även linbanan upp till Petrinkullen, gå runt i spegelhuset som byggdes till världsutställningen på 1800-talet, klättra upp i den lilla kopian av eifeltornet, också byggt till världsutställningen...njut av utsikten! Vandra sedan ned genom den vackra parken ned för kullen till Strahovklostret, se det fantastiska biblioteket där, ta en öl, vandra vidare genom Mala Strana ned mot borgen.....Åh, det finns så mycket! Gå gärna på en föreställning på Laterna Magica någon kväll, det är en unik och speciell upplevelse! Jag får återkomma med restaurangtips. Jag skickar några länkar till din inbox eftersom de antagligen inte får läggas ut här. Ann-Kristin ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Jag tackar än en gång för dina länkar + tack till Arne för guiden!
Nu är det bara att längta kvar.... verkar supermysigt i Prag! Hälsningar Stinab |
|
||||
|
||||
![]()
Längta på - det är värt det. Var i Prag för flera år sedan, och skulle gärna återvända. Vackert och tankfullt =)
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() LenaPG och Nisse |
![]() |
|
|