![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Tänkte fråga en sak om båten som Apollo åker till Naxos med från Santorini, Väntar man in alla plan från Norden först innan den åker, i så fall vilken tid åker den ni som vet, Blue Star går ju 15.30 tror jag, går Apollobåten senare?? Det är tiden på lördagar som jag är ute efter, har för mig att nån klaga förra året att de fick sitta i hamnen på Santorini i 6 timmar och vänta på att båten skulle gå, är det så tro??
Maritha ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Hej!
Lordagen den 16 maj sa avgick iallafall "Apollo-baten" fran Santorini till Naxos kl 15.30 (min syrra akte med den), och jag tror de vantar in alla plan ocksa. Hon var framme pa Naxos 18.55. Tror det kan skilja lite fran gang till gang vilken tid baten gar?! Dessutom - den lordagen avgick forsta "vanliga" baten (Blue Star, High speed-bat etc) fran Santorini till Naxos forst kl 17.00 - valdigt sent tycker jag! Det var visst den forsta pa hela dagen, enligt den Naxos-resebyra jag kollade med. Ha en skon semester forresten! ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Siden Apollo leier inn båt, venter de til alle fly har landet før båten starter. Noen ganger kan det bli lenge å vente. Det kan hende at flyene er sene, eller det hender iblant at det er store bølger og båten ikke får gå fra kai. Med Apollos båt blir du tatt hånd om hele veien, tar du Blue Star må du klare deg selv når du kommer i land på Naxos. Er det første gang du reiser, så kanskje det er smart å følge Apollo. Ellers er Blue Star sine båter et utmerket valg. Store, bekvemme og ikke minst raske båter.
|
|
||||
|
||||
![]()
Följdfråga:
Vi åker också med Apollo. Brukar man få något besked om när båten förväntas gå, så att man vid lång väntetid kan åka in till Santorini och se sig omkring eller äta gott? Eller är det sitta på resväskan vid kajen och vänta på svävande besked som gäller? Om 51 dagar åker vi om jag räknat rätt! ![]() Aina |
|
|||
|
|||
![]()
Vi åker också med Apollo. Brukar man få något besked om när båten förväntas gå, så att man vid lång väntetid kan åka in till Santorini och se sig omkring eller äta gott? Eller är det sitta på resväskan vid kajen och vänta på svävande besked som gäller?
Det er nok dessverre det siste som gjelder ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Hej
Ja tyvärr är det så att man väntar in alla flyg från Norden innan Apollo-båten lämnar Santorini, vi blev körda till en restaurang i närheten av flygplatsen, där satt vi ett par timmar och väntade på de andra resenärerna. Sedan en ganska lång båttur , vi lämnade av folk både på Antiparos och Paros innan vi var framme i Naxos. Hemresan valde vi därför att åka dagen innan från Naxos med Blue Star och hyra eget rum på Santorini, mycket bättre bl a på grund av att vi skulle åka från Naxos redan vid 5,30 på morgonen. Fick också en härlig dag på Santorini. Vi ångrade inte vårt beslut. ![]() /Liss |
|
|||
|
|||
![]()
Hej,
Vi åkte med apollo-båten till Naxos den 16 maj och tillbaka den 23 maj. Som någon tidigare skrivet så gick den 15:30, om jag inte minns fel var vi nere i hamnen vid strax efter 14 och vi fick sitta och vänta på båten. Det går juh alltid att sitta på en av restaurangerna i hamnen men de ska enligt uppgift vara vääldigt dyra. Tillbaka åkte båten 07:30 ifrån Naxos och när vi kom till santorini igen så blev vi skjutsade till restaurangerna vid flygplatsen och den vi blev rekommenderade hette roligt nog Apollo ![]() /Henrik |
![]() |
|
|