![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Hej.
Brukar åka till Santorini runt midsommar så brukar vi vara där 2 veckor. Men i år så verkar alla ha höjt sina priser??? Apollo tog förra året runt 4000 kr. I år tar dom 5100kr. Vad använder ni för bolag för att komma ner på??? MVH Henrik & Helena |
|
||||
|
||||
![]()
Till Santorini finns ju tyvärr bara charter och då är det dyrt numera.
Alternativet är ju billiga reguljärbiljetter till Aten - och sen inrikesflyg eller båt. Men det kostar ju också. |
|
||||
|
||||
![]()
Med Norwegian från Arlanda kommer du till Santorini 28 juni och hem 12 juli för 3490 kr per person. Helt ok pris tycker jag
![]() Malin |
|
||||
|
||||
![]()
Visst ja, Norwegian glömde jag. Lätt att göra det så länge de vägrar flyga från Göteborg
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Tack för svar...
Men det är inte knappt lönt att ta norwegian..Har 40 mil enkel resa till sthlm. Så jag bokade en charter i 2veckor istället.. Ska börja kolla på öar som är nära att åka till.. Naxos har jag varit på . Några andra tips? |
|
|||
|
|||
![]()
Hej!
Du kan flyga reguljärt med flera bolag till Santorini, men du får mellanlanda en eller två gånger. Har själv precis bokat min första flygresa till Santorini från Köpenhamn med stopp i Dusseldorf och Aten ner och stopp i Aten och Frankfurt hem. Restiden blir ca 7,5 timme. Kostar per vuxen 3583 kr tur och retur. Har bokat via SuperSaver Travel i Uppsala. Hälsar Ingela |
|
|||
|
|||
![]()
Jo jag vet att man kan få billigare om man väljer det sättet.
Men är nog lite för bekväm. Betalar lite extra för att slippa att byta 3ggr. ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Ja, charterpriserna varierar rejält beroende på säsong!
Just före skolavslutningen kostar charterflyg Santo t o r 3800:-, men ngn vecka senare kostar samma resa 5800:-/person! I augusti kostar flygstolen ca 4200:- t o r, så det gäller att välja "rätt" veckor. Jag har märkt att lägenhetshotellen dessutom närmast fördubblar sitt pris under högsäsongsveckorna! |
|
|||
|
|||
![]()
Ja..
Vi åker alltid runt 19 juni.. Då blir det dyrt... Apollo höjde flygstolarna efter nyår såg jag. I november kostade det 3800 kr. efter nyår ca 4800 kr. |
|
|||
|
|||
![]()
Vi köpte billigt flyg till Aten med norweigan & inrikes flyg från aten billigt till Santorini nu i sommar. Anslutningen inrikes flyg är samma dag & tiderna passade bra. Så tar vi båten tillbaka sedan. Vi tjänade en slant på det mot att ta t/r flyg till Santorini-Sverige
![]() |
![]() |
|
|