![]() |
|
|
|||
|
|||
|
Hej!
Behöver hjälp. Undrar om jag gjort bort mig rejält. Har köpt flygbiljetter till hela min familj till Ioaninna. Vi ska vidare till Parga. Eftersom jag bara har köpt flygbiljetterna via Apollo så kan vi inte boka transfer. Är det svårt att ta sig till Parga från Ioaninna? och blir det en lång färd? Vi är 3 vuxna och 2 barn 9 och 11 år gamla. 9 åringen är på sin första utlandsresa, första flygresa. Någon som vet vilken transfer som finns att få tag på? Finns buss? Taxi? eller behöver vi hyra bil? finns bil att hyra? Mycket tacksam för all hjälp. |
|
|
||||
|
||||
|
Buss blir lite krångligt med byte i Igoumenitsa. Taxi kan bokas, tar ca 1 och en halv timme med en kostnad på ca 2000 kr. Bil finns att hyra på flygplatsen. Det är vad jag fått fram genom att googla på "resa från Ioannina till Parga". Kanske kan man hyra bil på flygplatsen och lämna den i Parga om man inte har behov av bil under hela vistelsen. Vägen är mycket vacker, ny bred och fin fram till någon mil före Igoumenitsa. Därefter vacker men med mycket kurvor ner till Parga. Tror det var en vägtull utanför Ioannina. Smidigt att betala med kort. Åkte vägen för 3 år sedan. Lycka till med planeringen.
Kerstin |
|
|
|||
|
|||
|
Tack för svar.
Verkar som mina billiga biljetter börjar bli dyra
|
|
|
||||
|
||||
|
Hade nog varit bättre att flyga till Preveza.
Kerstin |
|
|
||||
|
||||
|
Kolla i denna tråd, där jag rekommenderar hyrbilsfirma.
Vi åket som sagt denna rutt i somras och som Fältjäntan skriver, så är den mkt vacker (lite trafik var det med) och vyerna påminner starkt om Nordnorge. Ni som bilat där vet vad jag talar om. /Netwolf |
![]() |
|
|