![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Hej hej...
Är det någon som vet hur länge ens svenskregistrerade bil får befinna sig i Grekland?? Jag vet att det har varit 6 mån innan men är det ändrat eller är det samma antal månader som gäller ![]() ![]() //June |
|
||||
|
||||
![]()
Hej June
Det är fortfarande 6-månader Uffe |
|
||||
|
||||
![]()
OK. Tack.
|
|
|||
|
|||
![]()
Vad jag vet så innebär det att bilen får "köras" i 6mån sen måste den "stängas" och "låsas" i resterande 6månader det året. Efter den "viloperioden" får man "öppna" bilen igen och köra vidare i 6mån nästa år.
Vi gör så varje år med den ena bilen vi har, eftersom den är svenskregistrerad. Men ibland öppnar vi den 1-2mån på våren - stänger - kommer tillbaka under sommaren -stänger - och sen en tur ner igen till hösten,vintern....så länge totala körperioden bara är 6mån/år så är det ok. ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
hur "låser" man bilen?Å hur "öppnar" man den ? ngt slags officiellt åtagande med tullmyndigheter ? /magnus
|
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() ![]() När vi "öppnar" bilen måste vi förbi tullverket och visa flygbiljetten och betala nån avgift - "öppna/stänga avgiften...hmm ![]() Har jag förklarat mig lite bättre nu kanske...? ![]() Senast redigerad av Rinaki den 2008-07-05 klockan 21:06. Anledning: tillägg |
|
|||
|
|||
![]() ![]() om jag inte har helt fel sa kan du ha en svensk registrerad bil i grekland,men du maste kora ut den ur landet en gang var 6:e manad. halsningar juli Senast redigerad av juli den 2008-10-21 klockan 14:54. |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|