![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Ni brukar lösa mina bildgåtor snabbt som attan.
Men nu tror jag att jag har en som inte är så lätt (och ledtrådar är förberedda). ![]() Alltså, i vilken stad är vi nu? Extra mycket ära och berömmelse åtnjuter den som även vet vad floden heter och vad det är för speciellt med båten vi ser. ![]() /kimmen |
|
||||
|
||||
![]()
Det första jag kom och tänka på är Minneapolis, men jag ser ingen amerikansk flagga?!
![]() // Helén |
|
||||
|
||||
![]()
Memphis, Mississippi river? /Katitzi
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Vad det är som är speciellt med båten? Det är en hjulångare (inte så speciellt vilket dessutom syns tydligt ju) ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
...och inte Memphis heller. /kimmen |
|
||||
|
||||
![]()
St. Louis och i så fall fortfarande Mississippi river?
Katitzi ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Nix.
/kimmen |
|
||||
|
||||
![]()
Är det rätt med USA öht?
![]() Du kanske inte vill svara på det redan nu, men det känns som vi snöat in lite ![]() ![]() // Helén |
|
||||
|
||||
![]()
Det är Delta Queen! Jag tror hon står dockad som hotell i Chattanooga och då borde det vara Tennessee River - ett av mina drömmål för semester, då jag sagt att vi ska bo på henne
![]() //Kikh |
|
||||
|
||||
![]()
Ja, det har ni...
![]() Det såg inte jag heller någonstans i den här staden... Nej, det är alltså inte USA. /kimmen |
|
||||
|
||||
![]()
Ett par bilder till.
Ett hundratal meter längre upp utefter floden ser det ut så här: ![]() Tittar man istället ett hundratal meter längre ned kan det se ut så här: ![]() Och ytterligare c:a hundra meter längre ned rinner floden ut i havet... /kimmen Senast redigerad av kimmen den 2010-04-12 klockan 21:06. |
|
||||
|
||||
![]()
Frankrike kanske? Gissar på Bordeaux!
Katitzi ![]() |
|
||||
|
||||
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Men är det i Frankrike i alla fall?
Katitzi ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Det är nånstans i Asien, väl? Har för mig att hjulångaren figurerat i ett Amazing Race-avsnitt
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Nej, inte i Frankrike.
/kimmen |
|
||||
|
||||
![]()
Ja, någonstans i Asien är det.
![]() Men vad heter staden...? /kimmen |
|
||||
|
||||
![]()
Hej Kimmen!
Då svarar jag att det är hjulångaren Panjim som finns i Panaji, Goa, Indien ![]() Hälsningar C@nny ![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|