![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Hej!
Var i Agia Marina förra året, men vi missade att besöka gamla delen av Agia Marina. Hur går man för att komma dit? Någon som har några bilder att dela med därifrån? Är det värt ett besök? |
|
||||
|
||||
![]()
Gamla delen av både Agia Marina och Platanias når du genom att svänga av från huvudgatan och gå uppåt...alltså söderut
![]() Att strosa uppe i gamla Platanias tycker jag är trevligt och absolut värt den branta vägen upp ![]() Malin |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Vill du ha vida vyer går du upp i gamla Platanias, precis som Malin beskriver. Strax innan torget i byn tar du upp för berget. Nytt sedan i fjol är att Vigli, den högst belägna tavernan, faktiskt skaffat både bra mat och bra service. Troligen i ny regi... ![]() //Kikh |
|
||||
|
||||
![]()
Vill du ha vida vyer går du upp i gamla Platanias, precis som Malin beskriver. Strax innan torget i byn tar du upp för berget. Nytt sedan i fjol är att Vigli, den högst belägna tavernan, faktiskt skaffat både bra mat och bra service. Troligen i ny regi...
![]() //Kikh[/quote] Men Kikh, Vigli har väl alltid haft god mat och toppenservice. Vi har besökt dem i många år med samma familj som ägare. Birgitta |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
De gånger jag ätit där har maten varit djupfryst och dåligt tillagad, portionerna minimala och priserna höga. Servicen har dessutom varit undermålig, vilket fått mig att sky stället. Bara Salavantes i Kalamaki har legat under Viglis tidigare standard ![]() ![]() Jag är glad att de ryckt upp sig, för de erbjuder en fantastisk utsikt över Chania med omnejd. //Kikh |
|
|||
|
|||
![]()
Kikh,har du någon favoritrestaurang i Chaniaområdet??
Sassa |
|
||||
|
||||
![]()
Mer än en!
I Chania stad: Oneirodromio, vid minaretet. To Steki To Xani Mauro Provato (Svarta Fåret) Busstationens taverna. I Stalos: Leventis I Agia Marina: Uncle Tom's Romanza Skala I Platanias: Marika's Platanos Abellopas Drosia Drakianas I Gerani: Aidonissos I Ravdouxa: Waves on the rock Och det var bara i havsnivå det ![]() //Kikh |
|
|||
|
|||
![]()
Åh vad många! Tack! Har prövat några och nu fick jag fler tips
![]() Ska verkligen bli kul att få pröva busstationen, blev så sugen när jag läst din blogg,förresten tack för den också ![]() Sassa |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|