Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kreta > Chaniakusten

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2012-05-02, 12:36
Spifflelight Spifflelight är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2012
Standard Chania 6-13 maj

Hejsan,

Fick ett ryck framför datorn en kväll, så det blev en sistaminuten till Chania den 6 maj med bara flygstol.

Bokade även Alexis Hotel, samt hyrbil under hela veckan. Hotellet ligger i utkanten av Chania, och får beröm på hotels.com/tripadvisor etc. Någon som bott där?

Tänkte även ta lite utflykter runt på ön, upp i bergen och över på andra sidan. Åker ensam, träffar gärna lite nytt folk om någon vill med på utflykter och inte har bil etc. Skicka ett PM på sidan isf

Hur är nattlivet i Chania? Evt andra tips på "saker man måste se/göra" mottages med tack!

/Henrik
Svara med citat
Gammal 2012-05-03, 10:51
Sassa Ö. Sassa Ö. är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2005
Standard Sv: Chania 6-13 maj

Hej! Du kommer säkert att få det härligt på Kreta.Om du tittar dej runt på forumet så hittar du massor av tips vad man kan göra och var man kan äta gott.När jag for första gången till Kreta hade jag dragit ut en tjock bunt med inlägg härifrån och det var jättekul att ha med och titta på på plats.Men jag kan i alla fall rekommendera dig nu när du har bil att åka ner till sydkusten,kanske Paleochora,och också en tripp till den fina stranden Elafonissi.
Sassa
Svara med citat
Gammal 2012-05-03, 19:55
nilams avatar
nilam nilam är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005

...Och en tur till Chora sfakion rekomenderar jag

// Malin
Svara med citat
Gammal 2012-05-03, 21:04
Kikhs avatar
Kikh Kikh är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2006

Citat:
Ursprungligen postat av nilam Visa inlägg
...Och en tur till Chora sfakion rekomenderar jag

// Malin
Jag med, och en tur till Sougia över bergen är heller inte fel! En båttur till Gramvoussa och Balos, en sväng över Therissos-Zourva-Meskla och ytterligare en till Stavros och kanske Maratha, så har ni täckt upp Chanias byliv. Om ni hittar till Ravdouxa har ni bara vackra vyer och god mat att se fram emot. Waves on The Rock för mat och kaffe på tant Giorgias kafeneio är upplevelser utöver det vanliga. på hemvägen ser man Kastelli, svänger förbi Agios Giannis grotta i Spilia och kör kustvägen hem igen.

//Kikh
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:31.