![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Jag har en del vänner som ofta bokar med Solresor till Santorini men snopna blev dom att upptäcka att i år finns det inga resor...Förra året var det nästan omöjligt att hitta biljett med Solresor så därför mailade jag Solresor och frågade varför. Jag fick detta svar:
Hej! Tack för ditt mail, Det var tyvärr inte tillräckligt många som ville boka Santorini med oss. Jag vet inte vilka mer som har Santorini som är en ganska dyr ö och det är väl b la därför som Apollo priser är högre än på deras andra resmål. Vänliga solhälsningar Susanne K Solresor Det djäkliga är ju att detta är ett bra exempel på "moment 22"! Ju fler charterturism plus all annan turism ju mer pengar börjar resturanger mm ta ut och speciellt på resmål som haft det väldigt knapert med ekonomin under många år. Jag har bott på Santorini i mer än 20 år och sett hur det går till. Jag jobbade för Vingresor när dom öppnade sitt kontor i mitten på -90 talet. Såg hur dom sänkte och sänkte priserna på sina kontrakt till hotellägarna som slutligen fick en väldigt liten procent på sina rum. MEN dom vågade ju inte annat för tänk om dom inte klarade sig på egen hand. Efter några år på Santorini drog Vingresor också ner sina resor dit och stängde sitt kontor....nu hade dom mjölkat ut så mycket dom kunde och drog vidare till nästa lilla pärla för att mjölka lite till... Hemskt men sant! Som tur är att många hotell har börjat lägga upp egna hemsidor och bokar självständigt, annars skulle de flesta tyvärr få stänga igen! Och sant är också att priserna på Santorini har gått ner något enormt sedan förra året: det gäller hotell,tavernor, restauranger mm. Ingela |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|