![]() |
|
||||
|
||||
![]()
I skuggan av en liten ouzo
Dagen var mulen, arbetet trist. Jag på väg att bli gammal och det är långt kvar till nästa resa. Så fladdrade en lapp ned i brevlådan; jag hade en försändelse att hämta ut i den lokala butiken. Det var Staffans Stolpse nya bok, I skuggan av en liten ouzo. Molnen sprack upp och solen sken över min tillvaro igen. Bara läst ett 20-tal sidor ännu, men, jag blir så glad. Stolpe har skrivit ännu en höjdare. Så mycket han vet om grekiskt liv idag och förr, på bara några sidor ännu! Bedra, stjäl och svindla, så ni har pengar till denna bok! Och låna aldrig ut den! Lefteris |
|
||||
|
||||
![]()
Tack den ska jag köpa.
Eva |
|
||||
|
||||
![]()
Å, vad roligt! Tack för tipset! Den ser jag fram emot att läsa.
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Nu har jag också beställt den. Tack så mycket för tipset. Mvh Ann
|
|
|||
|
|||
![]()
Heeej! Undrar om ni kan tipsa om fler böcker som handlar om Grekland. romaner ex? =)
|
|
||||
|
||||
![]()
[quote=Erik Stenholm;107139]
Citat:
Hej ! Så kul att den redan finns i handeln ! ![]() Då jag träffade honom i April i år, sa att han höll på att avsluta nämnda bok . Den ska bli spännande att läsa , ska visst handla en del om byarna ovan Kardamili, i Tayetosberget ! / Tom |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Perfekt för en turist som mig som kommer alldeleles för kort tid! Staffa Stolpe har hunnit se det som sker efter att vi alla åkt hem: han är nödvändig för oss! Lefteris dröjaren |
|
|||
|
|||
![]()
ÅHH, Stoupa och Kardamili....måste genast beställa boken!
Lissi |
|
|||
|
|||
![]()
NU har boken kommit i brevlådan och helgen är räddad!
Redan inledningsorden värmer.. Dessa avslutas med" Kardamili april 2007" DÅ VAR JU VI DÄR!!!!...och inte såg vi honom.... ![]() Lissi - som har en god läshelg framför sig! |
|
||||
|
||||
![]()
Har just avslutat en annan Greklandsbok - Tillbaka till Kreta av Byron Ayanoglu.
Klart läsvärd! Dråpliga historier och lustfyllt och kunnigt om mat. Han är på gränsen till elak mot grekerna, tycker jag - men eftersom han är grek själv så får det väl vara okej. ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Den boken har jag också,men den gillade jag inte så mycket faktiskt...Kanske var det hans sätt, jargong att skriva jag störde mej på...Men alla platser han beskriver blir man ju lite sugen på...
Lissi - som snart läst ut Stolpes bok |
|
||||
|
||||
![]()
[quote=inkfish;107419]Har just avslutat en annan Greklandsbok - Tillbaka till Kreta av Byron Ayanoglu./quote]
Citat:
Stolpes nya bok är också bra, men inte alls i samma klass som Byrons. Stolpe har en del höjdare som är klart minnesvärda, medans andra delar tyvärr är rent tråkiga. Men som sagt. Detta är min personliga uppfattning. /Netwolf |
|
||||
|
||||
![]()
Japp, jag känner också igen mig. När jag väl hade svalt hur elak han är tyckte jag att den var mycket underhållande. Dessutom lärorik, där var mycket jag inte visste.
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
/Netwolf |
|
||||
|
||||
![]()
Precis! Det förklarar ju en del som man sett under åren
![]() En sak kände jag dock inte till: att den som ska köpa ett hus måste backa för säljarens släktingar. Klart att säljaren uppfinner en intresserad kusin för att höja budet då. Det låter väl som en urmodig regel som förmodligen knappt existerar längre? |
![]() |
|
|