![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Hej har precis blivit medlem och har läst om hur fint det är på Ikaria. Vill gärna åka dit i september och undrar hur man enklast och billigast kommer dit?
![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Nja!! Låt oss allra först veta vid vilken tidpunkt ni avse bevista Ikaria!!
Är det i lågsäsong eller högsäsong?? Och, därtill, Var landar ni i Grekland?? Giv oss svar på desa frågorna så skall vi er vägledning kunna giva!!! Arne |
|
||||
|
||||
![]()
Hej och välkommen
![]() Enklaste sättet att ta sig till Ikaria är att flyga till Aten och därefter välja inrikesflyg med Olympic airlines. Om det är billigast, det vet inte jag, men jämfört med att ta en speed boat dit så är det i alla fall ett i mitt tycke prisvärt alternativ. Billigaste sättet borde bli att flyga till Aten och där välja en båt som inte går lika snabbt, har för mig att det går minst en Blue Star båt i veckan dit. // Helén |
|
||||
|
||||
![]()
Är ni bekväma av er kan ni flyga till Samos, och därifrån ta en båt till Ikaria.
|
|
||||
|
||||
![]()
Vi flög till Samos med Apollo förra året när vi skulle till Ikaria och Fourni. 4200 kr för flygstolar för oss båda tur och retur blev billigare och framför allt smidigare än att först flyga till Aten och därifrån ta sig med båt eller flyg den långa vägen till Ikaria. Detta var i juni.
Carina |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
// Helén- som aldrig hittar billiga "endast flyg" från Göteborg och därför inte hade en tanke på detta sätt att ta sig dit. Man lär sig... ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Carina ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Vi köte billiga enkelresor till och från Athen. Sen har vi bokat inrikesflyg därifrån. Vi åker till Samos och från Ikaria 17 dagar senare. Allt som allt ca 7500 för tre t/r (fr Göteborg). Kanske billigare att hitta t/r till Samos, men vi hittade ingen sådan resa. Vi jämförde båtpriserna (fr Athen)och kom på att vi sparade ca 300 kr om vi tagit båten(för tre), men missat ca 1o tim i resväg (minst). Att flyga till Ikaria tar ca 50 minuter och kostar ca 400 kr/pers.
Att flyga är för oss ett nytt sätt att ta sig fram i Grekland. Ska bli spännande och se om det slår ut "långfärjorna"... Hoppas ni kommer iväg. Vi ska också till Ikaria och vi längtar sååå.... ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Oj här var det snabba svar...
![]() Tack allihop! Det låter som att det är lättast att flyga till Samos. Får väl försöka hitta några billiga biljetter dit i September. Tack för era hjälpsamma svar! ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() ![]() Det är inte utan att jag är lite sur på mej själv som inte en funderat på att flyga ut från Athen till första ön tidigare ![]() |
![]() |
|
|