![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Vad uppskattar du mest här hemma efter att ha varit på semester i Grekland?
Friskt rent vatten direkt ur kranen både för dryck och dusch kommer absolut i topp på vad jag uppskattar mest. // Helén |
|
||||
|
||||
![]()
Tvättmaskinen, när jag tänker spontant
![]() Riitta ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Knäckemacka med ost och gurka
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Friskt vatten har jag i kranen på semestern också
![]() ![]() Malin |
|
|||
|
|||
![]()
Förutom dricksvattnet och min säng så är det nog att slippa krångla med toalettpappret i diverse dåligt konstruerade papperskorgar.
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Min egen säng!
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Herregud - jag trodde att svaret var självklart!
Att ÄNTLIGEN kunna slänga toapappret i toaletten!!!! ![]() ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Att slippa de lite omständiga toabesöken, dvs gå baklänges in i det lilla rummet, stänga dörren, sen sätta sig på snedden på dasset för att undgå handfatet, resa sig och backa ut igen eftersom lysknappen sitter på utsidan, sen backa in igen och så klart slippa hinken bredvid toan för pappret!
|
|
||||
|
||||
![]()
Jobbet, så jag så snabbt som möjligt kan jobba ihop till en ny Greklandsresa.
|
|
|||
|
|||
![]()
Min säng och min kudde!!!!!!!!
Kicki |
|
||||
|
||||
![]()
Jag håller med Riitta: tvättmaskinen!
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Morgontidningen till frukost är alltid skönt efter att vi kommit hem,men samtiigt är det så himla skönt att vara utan den i Grekland.
![]() Annars är vi aldrig borta så länge att vi hinner sakna något hemma. Sen är det alltid skönt att kunna spola ner pappret igen i toan, men det tar ändå några dagar innan jag slutat försöka lägga det i vår toahink ![]() Lissi |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Att få ställa sig i duschen och slösaktigt bara låta vattnet forsa så länge jag vill tycker jag är underbart. Och att dessutom när jag är klar kunna stiga ur duschkabinen och till min glädje notera att därutanför är det torrt! Inte vatten över hela golvet och halvvägs in i nästa rum. Härligt! (Se även Riittas tråd om Badrum i Grekland.) ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Utan tvekan att kunna slänga toapappret i toan.
|
|
||||
|
||||
![]()
Att bjuda hem vänner på middag (med obligatorisk bildvisning
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Min säng och filmjölk!
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Att kunna duscha utan att duschdraperiet sitter som klistrat på kroppen, att vattnet strilar på precis i den mängd och värme som jag tycker är skönt. Att vattnet stannar där det är tänkt att vara och inte rinner åt ett helt galet håll. Att kunna använda toaletten utan att behöva kränga på kroppen alltför mycket, både när man ska in, vid användning och när man ska ut. Men, men, det är väl det här man glömmer så fort(!) så att man börjar fundera på nästa resa nästan innan man kommit hem... ![]() /Eva |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() ![]() ![]() För min del så är det ett kallt glas mjölk o min säng såklart.. //Maggan |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Att få återse vår katt igen..och sängen