Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kreta > Chaniakusten

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2011-08-19, 11:57
pht pht är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2006
Standard Helios apartments

Vi är en familj på 4 pers - vi har 2 grabbar på 12 och 15 år. Vi har tänkt oss en vecka på Kreta i mitten av September och har börjat leta efter bra boende. Agii Apostoli känns väldigt lockande så det är där jag har letat mest.
Är det någon som har koll på Helios apartments? Jag tar gärna emot andra förslag också. Vi har inte bestämt om vi ska köpa hela paketet med Apollo eller endast flygresan.
Bra pool och närhet till stränder är viktigt men även shopping och restauranger - därför känns det bra med kort avstånd till Chania.
Svara med citat
Gammal 2011-08-19, 16:21
Wardakiss avatar
Wardakis Wardakis är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Helios apartments

Agii Apostoli är ett bra val för en vecka, bra bussförbindelser med Chania och flera badvikar att välja mellan. Jag har bara bott privat där så några hotelltips kan jag tyvärr inte komma med.
Gunilla
Svara med citat
Gammal 2011-08-27, 15:05

Tack för ditt svar, jag känner mig ganska trygg med vårt val att bo i Agii Apostoli.
Däremot är det lite synd att ingen verkar ha koll på Helios. I vilket fall så lutar det mot att vi bokar flyget med Apollo (från Luleå) och ordnar rummet på nätet.
Är det någon som har koll på hur långt i förväg man bör vara på flygplatsen i Chania? Flyget hem lyfter 05.10 på morgonen och jag skulle vilja veta vilken tid man ska boka taxin.
Svara med citat
Gammal 2011-08-27, 16:00
Wardakiss avatar
Wardakis Wardakis är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005

Enligt Apollos hemsida ska man vara på flygplatsen senast två timmar före. Om ni bara tar flygstolar glöm inte bort att ta kontakt med Apollo därnere dagen innan hemresan för att få flygtiden bekräftad.
Gunilla
Svara med citat
Gammal 2011-08-27, 17:22
AnitaC AnitaC är inte uppkopplad

Reg.datum: sep 2005

Hei.

Kom hjem fra Kreta for en uke siden. Fløy (dessverre) med Ving, skulle bo helt på enden av Platanias. Vi likte oss slett ikke, og var så heldig å få leie leilighet på Anais Suites. (kontaktes via Anais Holiday) De har reiser med Apollo, men leier ut leiligheter utenom. Kan absolutt anbefales. Vi hadde to soverom (med dobbeltseng), to bad, stue og kjøkken. To fine uteplasser. Vi stortrivdes og kommer garantert til å reise tilbake. God tur, er bare bittelitte granne misunnelig.

Hilsen AnitaC
Svara med citat
Gammal 2011-08-29, 18:50
Solan Solan är inte uppkopplad

Reg.datum: sep 2010

Har bott på Nontas ( m Apollo) och tyckte det var bra.
Svara med citat
Gammal 2011-09-02, 16:21

Nu är det spikat:

Det blir flygstol till Chania och sen Helios apartments. Hoppas att dom inte luras alltför mycket med bilderna på nätet..

Jag tar tacksamt emot tips på var man kan hitta den godaste gyrosen mm. Vi kommer naturligtvis att åka in till Chania några gånger, men den mesta tiden kommer vi nog att spendera i Agii Apostoli.

Återkommer också med info om Helios i fall någon annan är nyfiken.
Svara med citat
Gammal 2011-09-02, 17:28
AnitaC AnitaC är inte uppkopplad

Reg.datum: sep 2005

Hei igjen.

I Agii Apostoli får du kjempegod gyros på Apetito. Ligger på gamleveien til Platanias, 150 - -200 meter fra Inka, Lidle og BMW.

Håper dere får en kjempefin tur

Hilsen AnitaC
Svara med citat
Gammal 2011-09-29, 22:36

Nu är vi tillbaka efter en skön vecka.

En liten annorlunda upplevelse att åka så här sent på säsongen. Mycket lugnare tempo och ingen trängsel överhuvudtaget. Även på badlandet Limnoupolis var det inga köer överhuvudtaget.

Helios är ett helt ok lägenhetshotell. Baren serverar lite enklare rätter, typ toast och sallader. Rummet (2-rumslägenhet) var inte jättestort, men räckte till gott och väl för oss.

Apetito blev en stor favorit, det blev gyros till lunch nästan varje dag.

Tack för era tips!
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:03.