Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kreta > Chaniakusten

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2012-11-21, 06:56
jan c jan c är inte uppkopplad

Reg.datum: sep 2005
Standard Chania i dag onsdag

Lite sen info för dem som är i Chania idag .Stor parad idag !0.45 runt centala delarna start kyrkan på Chalidon .man firar kyrkans namnsdag .deltagare militären polisen politiker .präster och andra dignitärer,ett skådespel.
Svara med citat
Gammal 2012-11-21, 07:28
larss avatar
lars lars är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2005
Standard Sv: Chania i dag onsdag

Ett skådespel i sig, jag instämmer helt jan c!
Man firar kanske ändå mer alla ogifta Marior och det måste vara en av de mest firade dagarna i Grekland. Hur hade det varit om alla Marior firat idag? Kaos, ja kanske, åtminstone på konditorierna, sötsaker är som bekant poppis härnere.
Solen skiner och det är nästan vindstilla och hattarna är redan ute och simmar. Det ser ut att bli en fin dag för de namnsdagsfirande Mariorna

Inte nog med dessa firanden, nej det är en tilldragelse ytterligare ( whops jag höll på att skriva överliggare) det handlar nämligen om fotboll och Champions League. Olympiakos spelar i kväll och det kommer att gå livat till på alla barer och kafenion. Jag hoppas O vinner och går vidare, det hade varit bra och kul för hela Grekland, lite positivt i allt elände.
lars
Kriti stin kardia mou
Svara med citat
Gammal 2012-11-21, 17:38
Birger Birger är inte uppkopplad

Reg.datum: sep 2005

Om jag är rätt informerad så är det endast på Kreta som detta är en helgdag.
Festligt var det i det vackra vädret med alla finklädda Chania-bor och den pampiga processionen.
Redan vid 10-tiden var det full fart på alla serveringar i hamnen.

Senast redigerad av Birger den 2012-11-21 klockan 17:50.
Svara med citat
Gammal 2012-11-22, 06:52
Monica Ps avatar
Monica P Monica P är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2007

Här var det också lite högtidligheter: Militärpojkar uppställda och kransnedläggning och kommandorop och total trafikstockning eftersom vi bara har en gata där bilar kommer fram...
Kyrkofirandet tillldrog sig kvällen innan i Riittas favoritkyrka i Myrties med kvällsgudstjänst och sen bjudning av pannkakor, revithia, och andra traditionella rätter.
Jag missar alla såna här helger för de är så kända att alla andra vet vilka datum som firas, utom jag.
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:20.