![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Vi reser med KLM till Aten nu i sommar. Har fått beskedet att de fr 22 april tar ut en avgift för incheckat bagage. Det gäller på resor inom Europa och kostnaden är 15€om man köper i förväg och 30€ om man betalar på flygplatsen. Priset gäller enkel resa, så visst har biljetten med ens blivit 600 kr dyrare för oss två. Detta är uppenbarligen oftare förekommande på fler o fler bolag, tyvärr.
|
|
||||
|
||||
![]()
Ska ni betala extra fast ni redan köpt biljetterna?
|
|
|||
|
|||
![]()
Meld dere inn i Flying Blue, det er gratis og medlemmer får ha med innsjekket bagasje uten ekstraavgift.
|
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Ingela Senast redigerad av Ingela A den 2013-03-03 klockan 07:13. |
|
|||
|
|||
![]()
Det vet jeg ikke. Send en mail til KLM og spør, de pleier å svare raskt.
|
|
|||
|
|||
![]()
På den info vi fått fr KLM har vi nog uppfattat att det gäller även köpta biljetter. Skall sända ett mail o fråga. Jo, vi har fått info om Flying Blue också.
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
/kimmen |
|
|||
|
|||
![]()
Ja, KIZE! Jag blev medlem i Flying Blue igår och mailade dom att jag redan bokat biljett med KLM och ville att den skulle registreras. För i deras regler står att Flying Blue-kortet inte skickas förrän första resan incheckats och registrerats... Men Jag skickade mitt bokningsnummer (fast jag bokade med Travellink) och dom mailade i morse att mitt Flying Blue nummer kommer att vara registrerat på min bokning!
Så gör du samma sak så slipper du betala extra för bagaget! Ingela |
![]() |
|
|