![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Hej, ska åka med fritidsresor till kefalonia och lassi i september med man och tre barn. Fick tyvärr veta att vi ska mellanlanda på nervägen i kalamata. Resan kommer att ta ca 6 timmar......
![]() Anna ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Spør Fritidsresor, de vet det helt sikkert
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Vet inget om exakt denna rutt. Men ingen gång som jag mellanlandat i Grekland har man ens fått lov att stiga av, man har varit tvungen att sitta kvar i planet.
|
|
|||
|
|||
![]()
Hej,
Jag har också fått samma meddelande och det blev ju sämre resetider nu jämfört med hur det var då man bokade (nu åker man både ner och upp på eftermiddag/kväll i stället för morgon och dessutom mellanlandning på vägen ner). Men så kan det ju bli så det är bara att gilla läget. Kefalonia är en sådan underbar ö så att det är bara att stå ut den sämre flygrutten... Jag har en par gånger tidigare åkt med mellanlandning och det har varierat beroende på om man ska kliva av eller inte. Har själv ringt Fritidsresor och frågat om det t.ex. är möjligt att få behålla sitt rum längre hemresdagen (så man kan utnyttja dagen till sol & bad) och det kunde de inte svara på utan det kan man inte få besked om förrän man är på plats (man får fråga hotellet själv). Deras bedömning var dock att det borde gå lösa på något sätt (t.ex. genom att man får disponera ett rum där man kan sätta in väskorna och sedan få tillgång till dusch). Man får väl hoppas att det blir bra och eftersom alla resenärer lär ha samma önskemål borde väl Fritidsresor kunna hjälpa till för att få hotellen att gå med på en sådan lösning. Med tanke på att vi åker ned på kvällen är det ju samtidigt så att de som kommer när vi ska hem också kommer med ett sent plan ner så deras incheckning borde ju kunna läggas sent. |
|
|||
|
|||
![]()
Vi reste till Kalamata nu i början av juni. Resenärer som skulle till Kefalonia fick sitta kvar i planet, jag har lite svårt att förstå att restiden skulle bli 6 timmar, är säkert en gardering från Fritidsresor. Däremot så fick vi på hemresan gå av i Kefalonia, efter ca 30 min flygning från Kalamata, för planet städades på Kefalonia.
När det gäller att behålla hotellrum tycker jag att det är bäst att prata med hotellet själv, de brukar kunna ordna att man får behålla rummet för en viss penning. Ibland kan man få något annat rum, eftersom det kan komma gäster ifrån något annan land som ska ha precis "mitt" rum. I övrigt håller jag med om att Kefalonia är en toppenö. |
|
|||
|
|||
![]()
Tack för svaren! Vad kul att alla tycker kefalonia är en toppenö! Har inte hört något negativt faktiskt. Vi får väl stå ut med försämrade restider och mellanlandning.... Ska ju tillbringa två härliga veckor på kefalonia.
Anna |
|
|||
|
|||
![]()
[INDENT]Vi kom hem från Kefalonia sent igår kväll. Vi mellanlandade också i Kalamata och man fick sitta kvar på planet hela tiden (ca en timme). Ganska jobbigt för det var väldans varmt på planet... Totalt satt vi på planet mellan 12.00 till 18.00 (19.00 grekisk tid).
På hemvägen var det Kalamata-folket som fick mellanlanda istället, så hemresan gick betydligt snabbare och enklare. Kefalonia var en väldigt vacker och lugn ö. Turistsäsongen hade inte riktigt kommit igång så det var gott om plats på stranden vid Hotell Mediterranée i Lassi, där vi bodde. Hade det inte varit 40-46 grader varmt hela tiden, så hade det varit en toppensemester... ![]() [/INDENT] |
![]() |
|
|