|
|
|||
|
|||
Villa Christina
Har någon erfarenheter om Villa Christina i Parga? Bokade den för en vecka i juli. Det tycks ha en äldre byggnad o. en tilläggsbyggnad fr. år 2000. Om man hamnar till den äldre delen man börjar undra vart man kommer...
|
|
|||
|
|||
Sv: Villa Christina
Jag vet inte om du redan hunnit åka iväg till Parga men för säkerhets skull ska jag dela med mig av vår erfarenhet av Villa Christina. Vi kom hem i måndags efter en underbar semestervecka i Parga. Det där med ny del och gammal del kan jag tyvärr inte svara på. Det var endast en byggnad och vi bodde i en liten etta på första våningen med terassen vänd mot olivlunden. Rummet var litet och mörkt men hyfsat med två sängar, garderob, spegel + bord och badrummet var fräscht med vit/blåa kakel. Köksutrustningen var enkel men eftersom vi endast åt frukost på hotellet var det helt ok för oss. Städning alla dagar utom söndag och gällande städningen fanns inget att klaga på. Luftkonditioneringen kostade 35 euro / vecka. Hotellägaren var jätte trevlig ( pratar grekiska o tyska) och mån om att vi skulle trivas. Summa sumarum är hotellet fräscht och välskött och ligger vid en lugn gata intill olivlunden och på promenad avstånd från centrum.
Trevlig resa! |
|
|||
|
|||
tack för svaret! Det gick så att vi bytte parga till Mytilini/Petra, det var det forsta alternativet också men Vicky-hotell i Petra var fullbokat först men sen blev ett rum men sjöutsikt ledigt så vi bytte.
Tjareborg har numera "en snabbservice", dvs. de svarar på kundernas frågor o. jag fick svaret att det har byggts en våning till (på "taket") i Villa Christina. Så det finns bara en byggnad. Men om ni fick ett mörkt rum så är jag inte ledsen, det hade vi kanske också fått! Hotell Vicky är ett mycket bra litet rumshotell så vi är väldigt nöjda med det. Ett par ungdomar bodde där i maj o. tyckte det var toppenbra. Hotellägaren har två härliga hundar o. en katt med söta kattungar! VI älskar djur fastän vi är vuxna! Är väldigt tacksam för uppgifterna om Villa Christina, vi skall till Parga också, kanske nästa år. Hörde att researrangörerna slutar men karpathos från Finland, det är synd. Jag gillar Karpathos.... men kanske någon gång igen. |
|
|||
|
|||
Ni kommer säkert att få en fin semester på Mytilini också och hotellet med alla härliga djur låter lovande! MEN vad tråkigt att höra att researrangörerna slutar ordna resor till Karpathos.. jag kommer nämligen själv från Finland och besökte Karpathos augusti -06 och blev hel förtjust i ön med alla vackra, lugna stränder och Olympos. Vi får hålla tummarna att uppehållet blir kortvarigt!
|
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|