|
|
|||
|
|||
Hus på kreta ?
Hej alla.
Ny på detta forum. Har stora tankar på att köpa hus på kreta. Men det finns sparsmakat med information på nätet om vad som finns att köpa. Det som finns är nästan enbart nybyggda hus. Finns det någon på forumet som kan tipsa om lite länkar eller dyligt vart man kan vända sig. Tack på förhand. Tinus |
|
||||
|
||||
Sv: Hus på kreta ?
Det är dyrt med hus på Kreta. Jag har gett upp tankarna att köpa mig ett ställe, det är enklare att hyra.
Uffe |
|
|||
|
|||
Hej Tinus
Välkommen till oss i världens bästa forum Kolla in fastighetsmäklare BM Kochs hemsida där finns många hus till salu runt om i Grekland. Vi letat också hus alt mindre hotellrörelse i Grekland, har varit nere och tittat på hus men inte hittat rätt ställe än, hoppas att det vi letar efter snart dyker upp, vi vill inte vara kvar i Sverige mer än max några år till. Lycka till med ert husköp och hoppas vi får läsa mer om detta här på Kalimera. bopia( 11 dar kvar till Kos) |
|
||||
|
||||
Det finns ett företag som heter Loupassis också!
Gunilla |
|
|||
|
|||
Jag googlade och skrev "house for sale santorini",för att se vad som kom upp.
Prova samma,fast Crete. På Santorini kom det massor.En del svindyrt,en del hyfsat. |
|
|||
|
|||
Tack för alla snabba svar och alla tips. Skall kolla upp era svar.
Är det någon mera som vet något, är jag tacksam för mera inlägg. MVH Tinus |
|
||||
|
||||
Jag skulle studera förhållandena noga på plats, läsa in mig på juridiken för husköp i utlandet, fråga folk som redan har hus. Titta på byggnadsteknik etc. Ska ni bo i huset för gått eller ska det bara vara en sommarstuga eller investering. Beroende på vilket skulle jag först hyra ett hus och provbo minst ett år på orten. Lära mig språket ordentligt etc.
Eva |
|
|||
|
|||
Hej,
jag har köpt 2 hus på kreta, ett i Stalos och ett 1 Maleme. Jag har säkert haft kontakt med ca 25 olika företag som bygger hus / säljer hus. Jag har mycket info om detta och dela gärna med mig. Jag representera inget företag! Det enda jag vill är att dela med mig av MINA erfarenheter. När det gäller att köpa hus så är det viktig att titta på hus som är inte äldre än från 2003, då ändrades lagen att alla nybyggda hus MÅSTE uppfylla krav för att vara jordbävninsgsäker. Vill ni bo i huset själva eller hyra ut? Vill ni dela pool, har egen pool, renovera... etc. Kontakta mig gärna så hjälper jag er så gått det gå! Nico |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|