|
|
|||
|
|||
Kalamaki
Vi é tre tjejer i 50 års åldern som reser till Kalamki i oktober.Vi åker med solresor och bor på Läg.hot. Sevah...är det någon som bott där tro??Finns det något att göra på kvällarna eller "måste" man ge sej in till Chania?
Jag är Skiathosfrälst men måste ta mej nå´n annanstans nu tycker jag!?Först hade vi bokat till Thassos men fick höra att det var så ooootroligt mycket getingar där...en av oss är VÄLDIGT allergisk...så det blev avbokat,TYVÄRR. Tacksam för tips på restauranger i närheten... |
|
|||
|
|||
HJÄÄÄÄLP
Har skrivit flera ggr och undrat över Kalamaki på Kreta men inte fått ett enda svar...har INGEN varit där tro???Vi reser den 5 oktober med Solresor och bor på hotel Sevah...Det vore kul om någon kunde "hjälpa" mej och berätta lite!!??
|
|
|||
|
|||
kalamaki
Hej
Jag har varit i kalamaki 2 ggr corinna mare jättefin strand där.Restauranger som är bra. Jag åker gärna dit igen lungt och skönt.. |
|
||||
|
||||
Sv: Kalamaki
Ser ikke ut som du får så mye svar..., og jeg har ikke bodd der selv..har du prøvd å google på kalamaki, kreta ?
leser du tysk var det utrolig mye info der! Men obs. ser ut for at det er et sted ved Heraklion som heter det samme.... Tar ikke lange tiden med buss inn til Chania om man vil ha litt mer liv el. større utvalg av restauranter. Alle disse småstedene utenfor Chania henger jo igrunn i sammen og de ligger langs en trafikert hovedvei. Kreta er fin på sin måte , men helt ulik Skiathos, og Kalamaki har ikke den koselige bykjernen som Skiathos har. men dere får det sikkert fint ia |
|
|||
|
|||
Tack Ia och Lunsan...äntligen nå´n som svarat mej!!!Har lusläst allt man kan hitta om Kalamaki...inte mycké...Det finns en del att läsa på tyska men det är inte mitt favoritspråk.Nu bär det i alla fall iväg på fredag och det ska bli skönt.Inget är som Skiathos för mej,men det finns ju kvar till nästa år..nu e det Kreta som gäller.TACK...
|
|
|||
|
|||
Nu var det länge sen jag kom hem från Kalamaki men det var över förväntan.Ett helt otroligt mysigt Hotel,Sevah;så familjärt.Kvinnan som förestod det gjorde ALLT för att vi skulle ha det bra.Visst låg det vid huvudvägen som vi korsade för att komma till "våran" lilla strand,men det gjorde ingenting.Det var gratis solstolar och två Tavernor varav en var jätte mysig med underbar mat.
Vi tog bussen in till Chania på kvällarna för att äta och det var enkelt med bussen... Semestern blev lugn och fin,helt underbar!!! Jag kan faktist tänka mej att åka tillbaka även om Skiathos ligger på topp för min del!! |
|
||||
|
||||
Kul att du gillade Kreta! De flesta turisterna bor i Kato Stalos och västerut, det var väl därför så några svarade på ditt inlägg.
Gunilla som åker till Kreta för 37:e gången om 106 dagar 13 timmar....... |
|
||||
|
||||
Bodde för många år sedan i Kalamaki. Körde igenom flera gånger där i höstas: Roligt att ni uppskattade stället. Har funderat flera gånger på att göra ett återbesök där.
//Chras |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|