Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kafé Kalimera

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2007-09-21, 17:23
Zanéts avatar
Zanét Zanét är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2005
Standard Historieintresserad?

Fick idag med posten ett infoblad från vår elleverantör och däri fanns en intressant aktikel om ett av slotten i närområdet. Som källa angavs www.historiesajten.se och där har jag frossat runt nu en god stund och kan inte bli riktigt mätt.

Många sajter har man ju varit inne på under årens lopp men denna tar nog priset i både lätt navigering, layout, sökord och info om allt möjligt som hänt under historiens gång - Är med andra ord jäkligt imponerad

Har bl a suttit och läst om avrättningar i Malmö Slottsförsamling utförda under åren 1752-1853, Missgärningsbalken och Straffbalken, slott & herresäten, historiska personer, Sveriges regenter & deras mynt m m.

Har alltid varit intresserad av historia, främst då antikens Grekland och Egypten, men även vår svenska (nordiska ) historia har många guldkorn att ösa ur

//Zanét
Svara med citat
Gammal 2007-09-21, 21:17
snowcat snowcat är inte uppkopplad

Reg.datum: sep 2007
Standard Sv: Historieintresserad?

Hej Zanét

jag blev jättenyfiken på vad som står i den där artikeln från elleverantören :-)
Det är jag som står bakom historiesajten och har skrivit allt som finns där, men jag blev ju grymt nyfiken om det du skrev. Skulle du inte kunna berätta vad det står i den?

skulle bli hemskt glad för detta
och tack för alla de fina orden om min sajt :-)
Svara med citat
Gammal 2007-09-21, 21:54
Zanéts avatar
Zanét Zanét är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2005
Standard Sv: Historieintresserad?

Hej snowcat och välkommen till Kalimera
Fick ju även ett mail av dig med samma frågeställning och där har jag svarat och även gett länken till webbupplagan av elleverantörens info-blad.

//Zanét
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 06:53.