|
|
|||
|
|||
Ixia eller Faliraki??
Hoppas på lite råd.
Vi är några familjer som ska resa till Rhodos i augusti 08 Vi har barn från 3 år till 17 år med oss, vill bo nära strand, men ändå rätt "centralt". Har tittat på detta hotell i Ixia Blue Star Sun Beach Resort men hur är stranden där???? Havsbotten? Annat värt att veta. Har även kollat i Faliraki, detta hotell Hotell & lägenheter Louis Colossos Beach vad finns att säga om det och hur är stränderna där? Längre till city har jag förstått och är där så livat som det sägs?? Tipsa mig gärna om andra ställen som kan tänkas passa. Kraven vi har är nära strand, pool, kunna välja till frukost och "nära" centrum |
|
||||
|
||||
Sv: Ixia eller Faliraki??
Hotellet ved Faliraki har den beste stranden, men ligger minst sentralt så det spørs hva som er viktigest...
ca. 2-3 km til faliraki sentrum hvor det i August er mye party-party, men ikke umulig å dra til selv med barn. Badeland ligger like ved.. Buss går like ved direkte inn til Rhodos by og bruker ca. 10 min. Hotellet ved Ixia ligger mer sentralt til, men har rullestensstrand og litt lengre vei inn til Rhodos sentrum (om jeg ikke husker helt feil) ca. 15- 20 min med buss. Tror også dere blir mere berørt av flytrafikken ved dette hotellet. Ønsker dere å tilbringe mere tid på stranden enn ved poolen så hadde jeg valgt hotellet ved Faliraki p.g.a 3-åringen.... Lykke til med et valg som slett ikke er enkelt.. Ia |
|
|||
|
|||
För 5 år sedan bodde vi på SunGarden som ligger 5 km utanför Rhodos stad med busshållplatsen utanför hotellet. Toppen ställe när man reser med barn. Stort poolområde och inte långt till stranden. Jag tror att det är ving som har det hotellet nu. Det är nog ett bättre alternativ än både Ixia och Faliraki.
Twiggy |
|
||||
|
||||
Håller med om SunGarden, perfekt för en barnfamilj och bara någon minuts promenad från stranden. Min dotter älskar stället och vi åker dit i slutet av april för fjärde gången. Stämmer att det är Ving som har resor dit nu. Ett lugnt område och enda nackdelen är väl att det lite dåligt med restauranger och tavernor runt omkring. Men det tar ju inte lång tid med bussen in till Rhodos stad.
/Marco |
|
|||
|
|||
IXIA tycket vi för 3 år sedan var perfekt.. Faleraki är inte kul under högsäsong pga av all fylla & festande...
/Nico |
|
||||
|
||||
Helt klart Louis Colossos om du väljer mellan dessa. Det hotellet ligger INTE i Falliraki utan i Kalithea, vet inte varför Fritidsresor envisas med att skriva Falliraki. Det är lungt och städat, ingen fylla över huvudtaget. Fin strand, bra mat och fina rum med massor av trevlig personal som städar.
Skulle inte välja Ixia med småbarn om man inte tänker tillbringa hela veckan vid poolen och inte vid stranden. Vi åker till Louis den 24/8 och det är tredje gången vi återvänder dit. Har du fler frågor så Shoot |
|
||||
|
||||
..och jag skulle inte välja östkusten i augusti då hettan kan vara olidlig där som det inte alls fläktar på samma sätt som på västkusten. Vi hade ca 39 grader när vi var på Rhodos i august för några år sen.
Malin |
|
|||
|
|||
Det kan vara lika varmt på västkusten om det inte blåser för det har jag varit med om flera ggr. Ifjor sommar så var det riktigt varmt på västkusten även mitten på augusti men temperaturen gick ner lite grand när man kommer in i september..Vi brukar åka till östkusten när det är varmt på västkusten för då kan det blåsa lite där o sen finns det flera stränder som man kan snorkla på längs östkusten. Bland annat Tassosbeach.
|
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|