![]() |
|
|
|||
|
|||
![]()
Nu när höstmörkret kommer allt närmare, kan det ju vara gott med en god bok. Staffan Stolpe (Från min grekiska grotta, Morea och Olympia) har nu kommit med en ny bok. "I skuggan av en liten ouzo". Smaka bara på titeln. Har man läst någon av hans tidigare böcker, så vet man precis vad det handlar om. Han förmedlar det vi saknar just nu nämligen kunskap om och kärlek till det grekiska. Har just läst ut denna lilla underbara bok och kan utan vidare rekommendera den till alla som har sitt hjärta i Grekland. Synnerligen läsvärd!
Jimmy J |
|
||||
|
||||
![]()
Att du inte fått några kommentarer än beror säkert på att en liknande tråd varit verksam under off topic musik, film och litteratur.
Boken har jag beställt och fått hem men har ännu inte börjat läsa den. Tänkte den skulle få va lite bonus när jag varit duktig med grekiskan (läser grekiska på distans vid umeå universitet) så vi får se när jag tycker jag har varit flitig nog för att få börja läsa ett kapitel ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
För nån vecka sedan såg jag ett tips på bok i Metro... Boken heter "I skuggan av en liten ouzo" av Staffan Stolpe. Finns att köpa på
www.bokus.com för 169 kr (inkl frakt och moms) Har nämligen själv köpt den i julklapp till mig själv eller nån annan.... |
|
||||
|
||||
![]()
Jag önskar mig denna i julklapp. Såg recensionen i Svenska Dagbladet och blev naturligtvis omedelbart intresserad. Kul att några redan hunnit läsa den och tycker att den var bra.
|
|
|||
|
|||
![]()
Bolen är så"grekisk", en riktig hjärtevärmare! När man sen varit just i Kardamili som han skriver mycket om så är det ju extra lätt att se "bilderna" framför sig....
Lissi |
|
||||
|
||||
![]()
Aha! Höstresan 2008 (som vi förhoppningsvis har råd med
![]() ![]() Ivi |
|
||||
|
||||
![]()
Ja Ivi, gör det! Den är helt underbar! Inte klokt vilken grek-känsla! Man blir alldeles lycklig av att läsa den.
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Får önska mig den i julklapp
![]() Riitta ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Det har jag oxå gjort!
Camilla |
|
|||
|
|||
![]()
Tack för tipset! Har nu beställt boken på mitt bibliotek och den kommer väl om någon vecka.
aake |
|
|||
|
|||
![]() ![]() ![]() Ska "googla" runt på andra sidor & se............... |
|
|||
|
|||
![]() ![]() ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Har just beställt den som julklapp till mig, på Adlibris. 153 kronor och ingen fraktavgift. Kommer om 2-5 dagar.
Skall bli jättespännande att läsa den. Får se om jag kan vänta till jul eller om jag läser den först och sedan slår in den till mig i julklapp... Lena |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Lena:tack för tipset om adlibris -Zeus- |
|
|||
|
|||
![]() ![]() Det är skönt att drömma sej tillbaka till Grekland och sommaren...hoppas fler än jag njuter av boken...TACK igen ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Fick boken igår i födelsadagspresent
![]() ![]() Riitta ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Jag läser den just nu, en perfekt "jul-läsa-bok".
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Nu har jag slutat på mitt jobb och gissa vad jag fick i avskedsgåva?
Gunilla |
|
||||
|
||||
![]()
Har inte läst den än, faktiskt. (Se ovan skrivet inlägg av mig)
Slog in den och väntar nu på att tomten skall komma med den... Spännande...! Lena |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|