|
|
|||
|
|||
Lagra foton på resan?
Undrar hur ni gör när ni tar lagrar foton på resan, Har ni dator med?
eller många minnen med eller kan man tömma minnena på internatcafe? Har haft bärbar dator med innan men tycker att det är dumt att ha med av många anledningar, så jag behöver andra ideer.. /Cecilia (som har 23 dar kvar till avresa!!) |
|
|||
|
|||
Sv: Lagra foton på resan?
Hej, jag använder mig av Compakt Flash mine 4GB, det räcker till mer än 900 bilder beroende på upplösnind ( 12mB Kamera).
Laddar aldrig ner det på laptop. /Nico |
|
||||
|
||||
Jag har datorn med. Den är jätteliten och är inte alls jobbig att bära med. På en del internetkafeér på större öar kan man bränna sina bilder på DVD mot en avgift.
|
|
|||
|
|||
Jeg har for tiden to 4GB minnekort. Det holder lenge, selv om jeg foretrekker å ta bildene i stor oppløsning.
I tillegg til internettcaféer finnes det jo fotobutikker som kan lagre bildene på cd for deg. |
|
|||
|
|||
Tack för svaren! Låter som att jag får inhandla nårra sd kort. Hoppas bara att kameran klarar mycket minne..
Cecilia |
|
|||
|
|||
Det har dykt upp en del nya externa hårdiskar sk "mellanlagrings enheter", som är ganska prisvärda. Om du behöver mer än 5-10 GB så kan det nog löna sig att kolla in.
http://www.scandinavianphoto.se/prod...px?iID=6534665 |
|
||||
|
||||
Det går även bra med ett 12GB CF-kort om man behöver mycket minne. har själv 5 GB fördelat på 5 CF-kort. Det är ca 1000 bilder i RAW.
//Chras |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|