|
|
||||
|
||||
Film i kväll lördag
SVT2 visar Mediterraneo ikväll kl 21.15.
Som jag minns den var den en rätt tråkig historia. Men den är i alla fall inspelad på Kastellorizo |
|
||||
|
||||
Sv: Film i kväll lördag
Och om jag inte minns fel visar TV 3 Den blå lagunen imorgon (söndag) runt 23-tiden. Den ska väl inte heller vara någon höjdare, men är i alla fall inspelad i Grekland. En del av den i närheten av Paxos, eller hur?!
|
|
||||
|
||||
Citat:
Eva |
|
|||
|
|||
Citat:
Såg dock om den för ett par år sedan och kan bara hålla med dig Eva - men ibland är det kul att drömma sig tillbaka till barndomen och skratta åt vilken smak man hade |
|
||||
|
||||
Citat:
|
|
|||
|
|||
Citat:
Redan då filmen hade premiär var jag en urgamble /pawik |
|
||||
|
||||
Citat:
Extremt klart och blått vatten men lite friskt i maj. //PO |
|
||||
|
||||
Det var det jag tänkte, minns att någon nämde filmen när vi åkte förbi en av grottorna med en utflyktsbåt...
|
|
||||
|
||||
Orkade 20 min av "Mediterraneo", hopplös kalkon, vore jag italiensk soldat skulle jag bli förbannad. Allo´ allo´ `emliga armén; spaghettiversionen. Men Kastellorizo´s hamn & stad ser riktigt läcker ut, nå´n gång kanske..
//PO |
|
|||
|
|||
Citat:
Vi orkade hela filmen och den var väl lite småtrevlig. I början nämndes att öns namn var "Megisti". Finns den någon som heter så ? Hasse |
|
||||
|
||||
Citat:
Jeg tror Megisti er et like vanlig navn på øya som Kastellorizo. Faktisk har jeg lest et sted at Megisti er det offisielle navnet. Det blir vel på samme måte som at både Mytilini og Lesvos brukes om den øya. Kari |
|
||||
|
||||
Jag har för mig att Megisti var det turkiska namnet på Kastellorizo.
Tittade en timme. Den var inte bättre den här gången |
|
|||
|
|||
"Jag älskar soldater! (Mediterraneo)" går än gång till på SVT2 - onsdag 8/2 kl. 23.30 - 01.10...
Betyg 7.3/10 på imdb.com Mediterraneo //Åke Senast redigerad av ford prefect den 2006-02-08 klockan 11:35. |
|
||||
|
||||
Citat:
|
|
|||
|
|||
Citat:
//Åke |
|
||||
|
||||
Citat:
|
|
||||
|
||||
Citat:
|
|
||||
|
||||
Citat:
|
|
||||
|
||||
Citat:
Fast jag somnade när jag hade fått en dos av bilderna från havet och landskapet Dramaturgin var kort sagt inte mycket att hålla sig vaken för... |
|
|||
|
|||
Citat:
//Åke |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|