Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa runt i Grekland

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2008-07-01, 22:21
Despina 08 Despina 08 är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2008
Standard Båtbiljetter Online?

Är det någon som har erfarenhet av att boka båtbiljetter via internet?
Jag har varit inne och kollat på gtp.gr och har hittat en båt Santorini-Katapola den dagen i början av augusti som vi vill åka.
Bör man boka via internet eller vågar man chansa på att det finns platser kvar? Har ingen aning om hur många passagerare dessa båtar tar.
Om man bokar via internet, vart hämtar man då ut biljetterna?

Tacksam för svar
Svara med citat
Gammal 2008-07-01, 23:17
tramps avatar
tramp tramp är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2006
Standard Sv: Båtbiljetter Online?

Har själv funderat i samma banor men är tveksam till att köpa biljettena på nätet av följande orsaker:
-Det nämns inte ett ord om priset på biljetterna innan man börjar boka
-Det nämns inte ett ord om hur betalning ska ske innan man börjar boka
-Man måste registrera sig innan man ens kan börja boka. Om man ångrar sig under bokningen verkar man alltså fortfarande kvarstå som registrerad.
Kanske har jag fel? Rätta mig gärna!

Ursäkta avvikelsen från ämnet men lika dåligt är det flygbolagens webbsidor. Det är i princip endast Sterling som har en kalender där man kan jämföra och se avgångar inklusive pris på olika dagar, på alla andra sajter måste man söka dag för dag för att hitta priser. Konsumentvänlighet är det ingen som vet vad det betyder.
Svara med citat
Gammal 2008-07-02, 00:16
Yak Yak är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2005

Citat:
Ursprungligen postat av tramp Visa inlägg
Ursäkta avvikelsen från ämnet men lika dåligt är det flygbolagens webbsidor. Det är i princip endast Sterling som har en kalender där man kan jämföra och se avgångar inklusive pris på olika dagar, på alla andra sajter måste man söka dag för dag för att hitta priser. Konsumentvänlighet är det ingen som vet vad det betyder.
Ursäkta avvikelsen från ämnet även här, men har du provat SAS lågpriskalender på deras webbsidan? Riktigt smidig för att hitta bästa pris!
Svara med citat
Gammal 2008-07-02, 09:48

Jag anser det osäkert att boka båtbiljetter online dels för att man inte kan veta att båten går exakt den tiden som tabellen anger och dels för att jag inte ens förstår vart man hämtar ut biljetterna. Det var därför jag undrade om någon därute hade bokat online.
Det här är min första båtluff och jag har lyckats bokat boende till de tre öar vi ska besöka, men jag vet dock inte hur det kommer gå med båtarna! Sträckan santorini - amorgos känns mest osäker. Det står på gtp.gr att det går en avgång 4 augusti (den dagen vi vill åka) men kan inte se någon information om hur många passagerare båten tar.

Det här känns lite krångligt...
Svara med citat
Gammal 2008-07-02, 10:58
schmidt48s avatar
schmidt48 schmidt48 är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2006

Jag har aldrig beställt båtbiljetter på nätet, och jag har åkt många gånger från Santorini, jag köper biljetten i hamnen, tänk om flyget inte landar när det ska, då hinner du kanske inte med båten som du bokat. Har alltid fått plats på båtarna utan förbeställning, även i högsäsong och knökfullt på hamnpiren i santorini.

Maritha
Svara med citat
Gammal 2008-07-02, 13:57
Netwolfs avatar
Netwolf Netwolf är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2005

Jag har bokat Online bl a på ett internetkafe på Kreta. Biljetterna levererades per e-post. Tyvärr visade sig att det internetcafét jag satt på inte hade tillgång till skrivare. Rederiet krävde att man visade upp en papperskopia på mailet med biljetten.
Jag fick leta upp ett annat internetcafé i grannbyn som hade skrivare, så det löste sig till slut.

/Netwolf
Svara med citat
Gammal 2008-07-03, 19:36

Citat:
Ursprungligen postat av schmidt48 Visa inlägg
Jag har aldrig beställt båtbiljetter på nätet, och jag har åkt många gånger från Santorini, jag köper biljetten i hamnen, tänk om flyget inte landar när det ska, då hinner du kanske inte med båten som du bokat. Har alltid fått plats på båtarna utan förbeställning, även i högsäsong och knökfullt på hamnpiren i santorini.

Maritha
Ja men nu blev jag lite lugnare när jag läste ditt inlägg...
Svara med citat
Gammal 2008-07-02, 15:07
tramps avatar
tramp tramp är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2006

Citat:
Ursprungligen postat av Yak Visa inlägg
Ursäkta avvikelsen från ämnet även här, men har du provat SAS lågpriskalender på deras webbsidan? Riktigt smidig för att hitta bästa pris!
Avvikelse igen... Oj, visste inte att det fanns en sån så jag kollade in den nu. Tyvärr är den inte så bra, man ser ju inte direkt avgångarna för en viss destination. Man måste klicka på ett datum och då först ser man destinationerna. Nu har jag klickat 31 gånger (en gång för varje dag) i juli men hittar inte Grekland någonstans. Dessutom står inte destinationerna i bokstavsordning utan huller om buller, det blir ju hopplöst att hitta.

Dessutom står det så här när man hittat priserna:
Citat:
Ursprungligen postat av www.sas.se
Vänligen observera
Platstillgången i kalendern är en indikation på hur läget såg ut vid uppdateringstillfället:
2008-06-25 15:55:03
Det innebär ju att uppgifterna är en vecka gamla! Verkligen märkligt, det betyder alltså att platserna kan vara slut fastän dom syns på webben?

Senast redigerad av tramp den 2008-07-02 klockan 15:11.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:14.