|
#1
|
|||
|
|||
Comhem?
Bor i ett Comhem hus.
Funderar på att skaffa data och då kanske ha både bredband och telefoni via Comhem. Är det någon som använder dom och vet hur dom är ? Fungerar det bra och är det lätt att få kontakt med kundtjänst .. osv ? MVH //Camilla. |
#2
|
|||
|
|||
Sv: Comhem?
Har Comhem här,både tv,bredband och telefon.Har haft det ganska länge nu,och i början hade vi prolem med telefonen,men det var nog en s.k barnsjukdom för nu funkar det klockrent.Komma i kontakt med kundtjänst är inga problem,det enda som inträffar är ju när du tappar kontakten med internet så tappar du ju även telefonen.Men har man bara mobiltfn,så ber man kundtjänst ringa upp när man kommer fram.Lycka till!
|
#3
|
|||
|
|||
Sv: Comhem?
Citat:
O hur menar du tappar kontakten med internet, inte komma i kontakt med vissa sidor kan ju ske men hur menar du "tappar kontakt med internet". Om man ex inte ens har datorn på så kan väl inte telefonen påverkas, har väl inte med internet att göra .. hmm .. Har noll koll på sånt här //Camilla. |
#4
|
||||
|
||||
Sv: Comhem?
Citat:
För att IP-telefonin ska fungera måste du ha kontakt med Internet, att ha kontakt med Internet har inget med din dator att göra. Då du ska ha telefoni via Comhem så antar jag att du får en box som kopplas till ditt Internetuttag, det är denna box som måste ha kontakt med nätet för att det ska fungera. Har inte denna box kontakt med nätet så får inte din dator heller kontakt med yttervärlden. Mvh Janérik |
#5
|
||||
|
||||
Sv: Comhem?
Jag säger så här Comhem är bra så länge det fungerar..... Vi har bredband och telefoni och tv med dem. Under Maj o Juni hade vi problem med bredband vilket då gör att även tele inte funkar... det var vi och 7 grannar till och jag har INGET gott att säga om deras kundtjänst.. långa väntetider och när det tickat 0,29 kr per minut och man har suttit i 30 min kommer till slut fram och klick... samtalet bryt så man får börja om är inte KUL, att de inte svarar på mail, ringer inte upp som lovat, ens samtal som man gjort helt plötsligt inte finns etc etc. Så jag var inte glad på Comhem. Efter 5 veckor var problemet avlöst visade sig att switcharna inte klarade av trycket antagligen för gamla... men att under 5 veckor ha internet till och från och med en massa driftstopp och då toppen på isberget deras SÄMSTA kundtjänst gör inte saken bättre. Detta är som sagt min upplevelse och som jag börja mitt inlägg, det är bra så länge det fungerar.
Camilla |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|