|
|
|||
|
|||
Nytt rött vin från Grekland på bolaget.
Hej alla vänner till Grekland!!
Vill bara informera om att ett nytt rött vin från Grekland har inkommit till bolaget. Vinet heter Kali Gi (God Jord), kommer från Tsantali och kostar 79:-. Passar bäst till nöt och lamm. Totalt har man tagit in 25.000 flaskor och skall finnas på samtliga inköpsställen. Naturligtvis så prövade vi en flaska förra helgen och enligt vårt tycke var det kanon gott. Vi kommer att köpa mera av detta utsökta vin. Det är bara att köpa in vinet till de få grilldagar som vi har kvar i det nu lite höstaktiga Sverige, och försöka minnas den greklandssommar som var! Hälsningar Jimmy J |
|
|||
|
|||
Sv: Nytt rött vin från Grekland på bolaget.
Tack för tipset. Det måste jag bara prova
|
|
||||
|
||||
Även jag tackar! Spännande med ett nytt grekiskt vin.
|
|
||||
|
||||
Köpte en flaska i helgen, kan bara instämma, det var mycket gott och väl värt pengarna.
|
|
|||
|
|||
Har nu provat Kali Gi men blev rejält besviken. I och för sig hyggligt fruktigt och lagom strävt till en början. Men......det "levde" en aning, en strimma av efterjäsning i flaskan som bildar en liten grå-vit "skugga" på ytan i glaset. Det störde dock inte. Däremot förlorar vinet all karaktär på slutet, blir stumt, tappar fruktigheten och känns otrevligt. Det ÄR ett tecken på att någonting inte är riktigt rätt med vinet oavsett vad vi Greklandsälskare tycker. Ju längre ett vin behåller sin "fräschör", smaker och balans i glaset, desto bättre har tillverkaren lyckats med det.
Hasse |
|
||||
|
||||
Ett vin som jag troligen aldrig köper igen. Kändes lite baskigt och saknade den fruktighet jag vill att vinet ska ha. Inte dåligt men inte heller något som jag gärna dricker igen. Finns många bättre viner i den här prisklassen på Systemet.
Eva |
|
||||
|
||||
" Kostade på mej" en flaska Kali Gi,inhandlade passande mat till,.... stekte lammkotletter och ugnsrostade potatisar med olivolja och vitlök.
Förväntansfull satte jag mej till bords för att riktigt njuta av läckerheterna,... och blev jättebesviken! Rödvinet de har som buffe'-vin på Viking Line smakar mycket godare, i min mun! ..... Men smaker och uppfattningar är ju olika..... |
|
|||
|
|||
Nu har jag smakat på vinet också. Jag kan väl inte säga att jag är någon vinexpert men det är ju den egna smaken som avgör om man tycker ett vin är bra eller mindre bra. Jag tyckte i alla fall att vinet var smakrigt o gott
|
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|