|
|
||||
|
||||
Äldre foton från Rhodos
Ett litet axplock med foton från Gamla stan på Rhodos 1979. (Jag har fotograferat med digitalkameran ur fotoalbumet, så kvalitén är inte den allra bästa)
Håll till godo! Hos skomakaren. Kö till frisören. På den här tavernan har vi ätit många måltider, kanske någon som vet om den finns kvar? Inte det lättaste underlaget när man ska lära sig gå. |
|
|||
|
|||
Sv: Äldre foton från Rhodos
Vad roligt att se så gamla bilder! Kul ide!
Senast redigerad av Kalimera den 2008-08-07 klockan 08:35. Anledning: Lång citering med bild |
|
|||
|
|||
Hej
Underbara bilder. Restaurangen tycker jag att jag känner igen som Pathenon (stavningen) i gamla stan. I sådant fall finns inte den kvar bara läderaffären, där förre ägaren och hans bror arbetar. Det kändes precis som man satt där med sin svenska flagga, som sattes ut efter koll vart man var ifrån tills dom kände igen oss. Försökte äta grekisk sallad men hade inte smakat fetaost så den fick vara - då. Vi fick ouzo, som då diskret hälldes ut. Snart är det dax att åka till Rhodos igen och då njuta av fetaost, ouzo och retsina. Hälsningar Inger |
|
||||
|
||||
Det stämmer. Jag förstorade upp bilden och ser namnet överst på den utställda menyn, kul att du kände igen den. Jag minns inte några flaggor, däremot att det jobbade många små pojkar i 10-12-årsåldern där som ställde fram glas, dukade av etc. De hade svarta byxor och vit skjorta och en gång då vi var där och åt så tappade en av pojkarna en hög med tallrikar. Han åkte på en rejäl utskällning, åh så synd vi tyckte om honom!
När jag förstorade upp bilden så såg jag även en annan rolig detalj. Affischerna annonserar om konserter med bozoukispelaren Gregoris! Ann-Kristin |
|
|||
|
|||
Ligger/låg restaurangen i Gamla stan, eller på väg ner i Gamla stan på höger sida ... innan man svänger lite vänster ner på gågatan??
|
|
||||
|
||||
Citat:
Ann-Kristin |
|
||||
|
||||
Här kommer några fler bilder:
(....och Janne och Lotta, även min första Greklandsresa gick till Rhodos 1979) Kallithéa, inga solstolar på den tiden! (obs. vykort) |
|
|||
|
|||
Vilka härlig gamla bilder ifrån Rhodos o så mycket som staden har förändrats på alla dessa år. Man ser ju bara sedan 96 så stor förändring som har skett på Rhodos.
Ja om 10 dgr befinner man sig på Rhodos o skall gå bland palmerna till hotellet varje kväll efter man har varit iväg o ätit god grekisk mat. Längtar verkligen ner dit. Synd att det inte finns gamla vykort ifrån slutet av 70-talet o köpa när man är där nere... |
|
|||
|
|||
Hej
Ja, restaurangen låg precis i böjen uppe till höger i gamla stan - om ni kommer fr övre ingången. En gång när vi var där ville sonen ha spagetti med köttförssås som inte fanns den dagen. Servitören sa då att vi kunde försöka på nästa restaurang (han var 6 år, sonen alltså). Där hade dom denne rätt, men sonen blev mätt efter ett par tuggor. Sedan visade det sig att han fått någon anställds sons mat, gissa om vi blev "glada". Parthenon är ett matställe som vi saknar, men vi har hittat en annan pärla innanför murarna - restaurang Odyssey. Bordet är bokat till den 7 september. Vill tacka för de underbara bilderna. Hälsningar Inger |
|
|||
|
|||
Ja då är det "vår" gamla restaurang också. Brukade inte en av gubbarna på den rest (eller om det var den i jämte) uppträda lite i nåra svarta kläder med nån väst eller nåt färglatt till ?
|
|
||||
|
||||
Vi var på Rhodos første gang i 1976. Dette bildet er fra Sokratesgaten (tror jeg) den gang.
Palmelunden er jo nesten som den var den gangen, men nå er det jo kommet noen metall fugler der. Vet ikke om de har kommet for å bli, eller om det var en tilfeldig utstilling. De var i hvertfall der da vi var der i april/mai i år. |
|
||||
|
||||
Kul att se gamla bilder från Rhodos.
Fåglarna fanns kvar nu när vi var där ialla fall. I mitten av Juli. Irene |
|
|||
|
|||
Fåglarna var där ifjor oxå o tror dom har stått där två år tillbaka...
Tänk så mkt som har ändrats där nere.. |
|
||||
|
||||
Fantastiskt roligt med alla dessa bilder.
In och rota i lådorna, det border finnas mycket bilder från olika delar av Grekland från förr i tiden, som vore roligt att se. Torbjörn |
|
||||
|
||||
Jätteroligt att se gamla bilder från Rhodos! Jag var på Rhodos första gången 1987 och sista gången 2002. om 56 dagar åker jag igen!
Kjell |
|
||||
|
||||
Roligt att se de gamla korten. Min första resa gick till Rhodos i maj -79
En vecka på hotell International. Min 15e resa dit går den 24 september. Hälsn. lilla sjöborren. |
|
||||
|
||||
Vilka minnen bilderna väcker!! Första resan till Grekland var även för min del till Rhodos 1979!! Efter det har jag väl varit där ca 20 ggr och till övriga öar och städer minst lika många gånger. Rhodos är alltid Rhodos även om mina favoriter nu är Patmos och Naxos. Någon som har äldre bilder från dessa öar?
Tack för att jag fick minnas tillbaka en stund! / Ewa |
|
|||
|
|||
Joppan här!
Kul att lite gamla bilder från Rhodos, gjorde min debut på Rhodos 1982 och då köpte jag mina såna där sandaler och har dom faktiskt kvar !!!!!! Bra kvalla när dom fortfarande håller, men i sanningen namn använder jag inte dom, minns att det flöt ofta iland tjock härlig olja som jag trampade fast under dessa sandaler men jag fick bort det faktiskt. Har en liiiiten fundering att åka till Rhodos nästa sommar, var där senast 2003. Vi får väl se bart det bär, säger inte om, för nu MÅSTE det bli nåt. Joppan (som längtar efter att få boka kanske?!) |
|
||||
|
||||
Ni som missat Rhodosbilder. Finns fortfarande på min hemsida. Bilderna är sedan 1982.
Chras |
|
||||
|
||||
Birgitta63!
Jag bodde också på Vasilia när jag var på Rhodos första gången 1984. I somras gick jag runt i staden för att se ifall hotellet fanns kvar. Jag hade en liten magkänsla var det låg, och ta mig tusan, hotellet finns kvar. Men entredelen är rejält omgjord. Receptionen är flyttad, ingången likaså och idag finns även en restaurang på en altan som löper längs husväggen med ingångar från två håll. Trappan samt hissen upp till rummen är densamma som förr. Det var en underlig känsla att gå i den trappen igen så många år efter "då det begav sig" Jag tog ett foto utanför hotellet i somras. Få se om jag kan lägga upp det här eller så. Senast redigerad av johan™ den 2008-12-29 klockan 02:18. |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|