|
|
|||
|
|||
Båt..fika?..flyg..
Kommer in med tidig färja från Naxos..9.20..flyger 13.50..Vart fikar vi? Fira? Har bara sett "honeymoon" tidigare!
Annelie |
|
|||
|
|||
Sv: Båt..fika?..flyg..
Det står litt lite her, men det virker som om du reiser fra Naxos 09.20 og kommer inn til Santorini - stemmer det (tolket Honeymoon" som hotellet på Santorini)? Kommer du med Blue Star? Ta kaffe og mat på fergen. Det er liten tid til annet hvis du skal til flyplassen. Hvis du blir sulten igjen, finnes det flere tavernaer ved flyplassen. De er dyre og triste, men du får både mat og kaffe der
|
|
||||
|
||||
Här synes viss förvirring råda! Själv tolkar jag frågeställaren som sålunda att ankomsten till Santorini ska ske 09.20. I denna tid på morgonen förmenas tiden mer än väl medgiva ett besök uppe i Thira (Fira) i och
för fika, samt därtill hörande calderavisit. Sedan är det bara att ta endera taxi eller buss till flygplatsen i tid inför avresan från ön. Låt mig avslutningsvis och med visst eftertryck påpeka att fikat ska intagas något hundratal meter in från calderan. Ute vid calderan äro priserna mer än dyra, de är hutlösa.... Arne |
|
|||
|
|||
Citat:
Kanske bättre att vara på den säkra sidan..dessutom kan det ju vara trevligt att se Fira! Annelie |
|
||||
|
||||
Jag skulle nog välja den tidiga färjan, den med ankomst 09.20. Dock en smula okristlig avgångstid från Naxos strax runt 06.00, men för den morgonpigge är det en utmärkt balanserad tidpunkt. Den vackra soluppgången från färjans soldäck kompensera alla vedermödor.
Taxi till flyget från Thira. Ja, kan det maximalt ta 15 minuter? Icke mer. I stort samma för bussen, men där får man beräkna lite mer tid eftersom bussen ej går så frekvent. Arne |
|
||||
|
||||
Citat:
Jag hade precis som Arne skriver valt att ta mig till Fira. // Helén Edit: Skall man inte vara på flygplatsen två timmar före avgång när man reser med charterflyg? Det blir inte mycket tid att fika på... Senast redigerad av Hellen den 2008-09-09 klockan 10:42. |
|
||||
|
||||
Ta båten som är framme 9.20! (antar att du menade samma sak, Helén?)
|
|
||||
|
||||
Citat:
// Helén |
|
||||
|
||||
Jag skulle också ta en båt dagen innan. Det är vackert på Santorini, även om priserna som sagt inte ligger där dom borde. Nappar du på en rumsuthyrare i hamnen slipper du ju betala för taxi-/bussresan upp till Fira
|
|
|||
|
|||
Självklart kollar vi vädret..blåser det åker vi till Sant på kvällen innan. Annars blir det den tidiga..med soluppgång!
|
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|