Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Dodekaneserna > Rhodos

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2008-11-30, 18:26
mrwalker mrwalker är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran.

Reg.datum: jul 2006
Standard Hvor man IKKE skal spise i Rhodos gamleby

Selv har jeg dårlige erfaringer med "Taverna Oasis" (Platia Dorieos), etter å ha spist her ble jeg syk!

Ellers anbefaler tidligere utgaver av "Lonely Planet - Greek Islands" restauranten "Mystagogia" (Themistokleous 5). Jeg har fortsatt 3 utg. fra 2004 hvor jeg finner nettopp denne. Anbefalingen er fjernet i siste utgave og ikke uten grunn. Anmeldelser til turistpolitiet etc sier sitt. Jeg kan gi flere detaljer om nødvendig, men et søk på TripAdvisor skulle gjøre nytten. De som har skrevet der bodde (såvidt jeg husker) på samme hotell som meg (i samme gate). Hotellvertinnen gir ihvertfall klar melding, og har fått tilbakemeldinger fra de samme kundene (og sikkert flere også)... Dette stedet må nå bare unngås!
Svara med citat
Gammal 2008-12-01, 09:22
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin

Reg.datum: nov 2004
Standard Sv: Hvor man IKKE skal spise i Rhodos gamleby

Citat:
Ursprungligen postat av mrwalker Visa inlägg
Dette stedet må nå bare unngås!
Håller med! Att bli lurad i Grekland hör till ovanligheterna, i alla fall för mig. Just nu kan jag bara komma ihåg två tillfällen, ett av dessa tillfällen inträffade på Mystagogia i Rhodos gamla stad. Jag och Camilla hade tänkt äta lunch i gamla stan och gick till Mystagogia. Såg mysigt ut. Som så ofta förr visste vi vad vi skulle beställa (sallad, öl och vatten) och tittade därför inte i menyn. När notan kom in baxnade vi. En liter vatten kostade 5 € (!), en öl (Zorba) kostade också 5 €. Salladen var pytteliten och smakade absolut ingenting. Jag minns inte exakt vad lunchen kostade, men jag tror det var runt 40 € för oss två. När vi snopna gick därifrån såg vi en skylt med en rekommendation från Lonely Planet och jag lovade mig själv att skriva till Lonely och berätta vad vi varit med om, men det glömde jag bort.

Det vi främst reagerade på var priserna, inte maten. Men vi kunde ju inte klaga på priserna eftersom vi inte tittade i menyn.

Senast redigerad av Kalimera den 2008-12-01 klockan 10:57. Anledning: Tillägg
Svara med citat
Gammal 2008-12-01, 10:27
Admirala Admirala är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran

Reg.datum: apr 2005

Opprett gjerne en ny traad her, men altsaa, Lonely Planet, er de til aa stole paa? Hver utgave anbefaler Vasillis taverna i Staikopoulo-gaten i Nafplio, og selv om smak ikke nodvendigvis kan diskuteres, er Vasillis etter manges mening den daarligste tavernaen i byen. Jeg har faktisk skrevet om dette (og andre Nafplio-glipper) til LP, men de bryr seg ikke.
Og jeg som synes jeg var saa flink
Svara med citat
Gammal 2008-12-01, 20:02
Themiss avatar
Themis Themis är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2005

Citat:
Ursprungligen postat av Admirala Visa inlägg
Opprett gjerne en ny traad her, men altsaa, Lonely Planet, er de til aa stole paa?
Vad jag har hört av "folk i branschen" så är LP inte direkt några greklandsexperter (med snäll omskrivning). Däremot ska deras Asienguider hålla någorlunda kvalitet...
Svara med citat
Gammal 2008-12-03, 19:25

Citat:
Ursprungligen postat av Admirala Visa inlägg
Opprett gjerne en ny traad her, men altsaa, Lonely Planet, er de til aa stole paa? Hver utgave anbefaler Vasillis taverna i Staikopoulo-gaten i Nafplio, og selv om smak ikke nodvendigvis kan diskuteres, er Vasillis etter manges mening den daarligste tavernaen i byen. Jeg har faktisk skrevet om dette (og andre Nafplio-glipper) til LP, men de bryr seg ikke.
Og jeg som synes jeg var saa flink
Personlig synes jeg LP er variabel, for å si det slik.

Mange steder har de etter min mening gjort en god jobb, og jeg har funnet mange bra spisesteder som jeg nok ellers ikke ville ha kommet over.

Men det finnes øyer hvor de er helt på jordet også...
Svara med citat
Gammal 2008-12-03, 19:30

Citat:
Ursprungligen postat av Kalimera Visa inlägg
När vi snopna gick därifrån såg vi en skylt med en rekommendation från Lonely Planet och jag lovade mig själv att skriva till Lonely och berätta vad vi varit med om, men det glömde jag bort.
Heldigvis har LP fått klar beskjed allikevel, så anbefalingen er fjernet nå, takk og pris.
Svara med citat
Gammal 2008-12-03, 19:37

Forøvrig ble "Oasis" anbefalt i Sunflower's "Walk & Eat Rhodes", så det er ikke bare LP som gjør slike tabber. Jeg har skrevet til Sunflower, og de har ihvertfall lovet å ta mine opplysninger med i neste oppdatering.
Svara med citat
Gammal 2008-12-04, 09:12
ouzomini ouzomini är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005

Hej
Har ätit flera gånger på Oasis i Gamla Stan och alltid fått bra mat. Det är ju inte lyx men vanlig husmanskost. Till detta retsina och en kanna vatten (fr kranen). Efteråt bjöds vi på stora fruktfat. Det kanske är en turistfälla pga läget men vi har alltid fått trevligt bemötande och god mat. Dock kanske det inte är 1:a alternativet av restauranger som vi brukar välja när vi går ut.
Hälsningar Inger
Svara med citat
Gammal 2008-12-04, 20:48

Citat:
Ursprungligen postat av ouzomini Visa inlägg
Hej
Har ätit flera gånger på Oasis i Gamla Stan och alltid fått bra mat. Det är ju inte lyx men vanlig husmanskost. Till detta retsina och en kanna vatten (fr kranen). Efteråt bjöds vi på stora fruktfat. Det kanske är en turistfälla pga läget men vi har alltid fått trevligt bemötande och god mat. Dock kanske det inte är 1:a alternativet av restauranger som vi brukar välja när vi går ut.
Hälsningar Inger
Ja, gjestfrihet og service var det ikke så mye å si på i mitt tilfelle heller. Jeg var fornøyd så lenge jeg var der. Billig var det også.

Det var etterpå når (ehem...) maten kom ut igjen i begge ender at jeg begynte å ane uråd...

Senast redigerad av mrwalker den 2008-12-04 klockan 20:51.
Svara med citat
Gammal 2008-12-05, 15:34
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin

Reg.datum: nov 2004

Citat:
Ursprungligen postat av mrwalker Visa inlägg
Heldigvis har LP fått klar beskjed allikevel, så anbefalingen er fjernet nå, takk og pris.
Kollade nu och såg att rekommendationen är borta. Tack och pris.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:37.