|
|
|||
|
|||
Flygbolag till Aten?
Sitter och tittar på lite olika bokningsalternativ till Aten. Jag har aldrig bokat reguljärt förr och det finns ju en uppsjö av olika bolag och olika platser för transferbyte. Är det någon som har erfarenhet och vet hos vem man absolut inte ska boka och var man inte ska mellanlanda (vill ju inte bli av med bagaget på vägen!). Vi kommer att flyga från Köpenhamn.
|
|
||||
|
||||
Sv: Flygbolag till Aten?
Citat:
|
|
||||
|
||||
SAS flyger från Köpenhamn och de borde ju gå att lita på. Såvida det inte händer något dramatiskt.
|
|
|||
|
|||
Malev har också flyg till Aten, med en kort mellanlandning i Budapest. Där får man t o m kaffe, macka och vin ombord. Swissair finns också med mellanlandning i Zurich. Kolla på t ex Easyjet eller liknande så får Du prisjämförelser mellan olika bolag, fast SAS och Cimber är inte med där...
Lissi |
|
|||
|
|||
Jag sitter också och letar resor. Vi har flugit med St*rling de senaste 3 åren men i år får vi leta annat. Jag tycker momondo punkt se eller momondo punkt com är en bra söksida med priskalender mm. //Hans
|
|
||||
|
||||
Vi har flugit till Aten med Swiss Air, Malev, Airtours, Lot, Lufthansa,Austrian Airlines, Czech Airlines, inga problem.
Det som är bra med reguljär flygen att du alltid får en liten måltid med dricka Baltic Air flyger också via Riga. Bravofly.com har bra priser med Austrian. Destination.se är också en bra söksida. |
|
||||
|
||||
Vi ska åka med Swiss Air för första gången, så vi hoppas på dem. Transfer i Zurich, men bara på 45 minuter, så det känns helt ok.
Bea |
|
|||
|
|||
Tack för alla bra tips! Jag har varit runt och kollat på lite olika allternativ. Vi ska nog hitta något som passar!
|
|
||||
|
||||
Citat:
// Helén |
|
|||
|
|||
Mat i flygpriset det har inte SAS heller i ekonomiklass. Vi har för övrigt bokat biljetter Sthlm - Aten till september och där fick vi nyss besked om att vissa dagar var inställda turer, så vi fick vackert ändra flygdag från söndag till lördag.
Inger |
|
|||
|
|||
Citat:
Stephan |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|